پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27846
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش بادهای شدید جنوبی در این استان تا امشب ادامه دارد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 8 اردیبهشت 1399 - 11:59

به گززارش صدای استان؛ پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از اواخر امشب بتدریج شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ و روی دریا و سواحل استان گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 وزش بادهای شدید جنوبی در استان بوشهر تداوم دارد

وی بیان کرد: به سبب تداوم وزش باد شدید جنوبی علاوه بر خیزش گرد و خاک، خلیج فارس و سواحل استان بویژه سواحل شمالی و مرکزی (از بندر دیلم تا مطاف) به طور کامل مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
مساعدی ادامه داد: همچنین در ساعت‌هایی از امروز برای برخی نقاط جنوبی و شرقی استان بوشهر، رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی شده‌است.

وی افزود: از اواخر وقت امروز با خروج تدریجی این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا در سواحل جنوبی استان در روز دوشنبه خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، امروز در برخی نقاط استان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و  فردا با کاهش ابر و احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: در این مدت ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و از امشب۶۰ تا ۱۲۰ و فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و  در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۶ ، مد اول ۱۰:۳۱، جزر دوم ۱۷:۵۵ و مد دوم ۲۳:۵۳ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا