جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27829
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: طی امروز و فردا با وزش باد شدید جنوبی برای این استان خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 7 اردیبهشت 1399 - 11:08

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا؛ پیام مساعدی افزود: با وزش بادهای جنوبی که بیشتر  بر روی دریا و سواحل استان (گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت) پیش بینی شده دریا به طور کامل مواج و متلاطم خواهد بود.

هواشناسی برای بوشهر خیزش گرد و خاک پیش بینی کرد

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت افزایش دمای هوا، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی نیز در سطح استان دور از انتظار نیست.

مساعدی یادآورشد: طی ساعت‌هایی از روز یکشنبه با افزایش پوشش ابر در برخی از نقاط استان وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت فردا یکشنبه با خروج تدریجی این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا طی روز دوشنبه خواهد شد.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی به تدریج افزایش سرعت باد و از امشب افزایش ابر و فردا در برخی نقاط بویژه مناطق شرقی استان بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده به همراه رعدو برق و در برخی نقاط با گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب در برخی نقاط بویژه بر روی دریا و سواحل استان گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، به تدریج از بعد از ظهر ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی بیش از ۲ متر خواهد بود.

وی عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۸ ، مد اول ساعت ۱۰:۰۳، جزر دوم ۱۷:۱۷ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۰۹ پیش بینی شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا