شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27621
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: منطقه ویژه پارس (پارس جنوبی ) مستقر در عسلویه استان بوشهراز نظر شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹)به عنوان یک منطقه صنعتی سفید یک الگو برای سایر مناطق صنعتی می‌تواند باشد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 28 فروردین 1399 - 12:56

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا؛ سردار محمد علی مطیعی در نشست  کمیته اضطرار منطقه ویژه پارس که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در وزارت نفت در مقابله با انتشار و شیوع ویروس کرونا افزود: مدیران شاغل در منطقه پارس جنوبی و عسلویه با اجرای صحیح ابلاغیه های وزیر نفت باعث شدند تا پارس جنوبی  یکی از موفق ترین مناطق صنعتی در جهان باشد که با توجه به کثرت و تنوع جمعیتی شیوع این ویروس فراگیر جهانی را به خوبی کنترل کرده اند.

وی تصریح کرد: پارس جنوبی بدلیل نقش آفرینی دراقتصاد و تولید ملی اهمیت بسزایی دارد .

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: کاهش ۷۵ درصدی پروازهای ورودی به فرودگاه بین المللی خلیج فارس و کنترل سلامت کلیه کارکنان و مراجعه کنندگان در زمان شیوع بیماری ویروس کرونا انجام گرفت.

سید پیروز موسوی افزود: درپی شیوع کرونا ویروس، ضدعفونی ۶ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی انجام شد.

وی یادآورشد: در این زمینه، آموزش مستمر همکاران بصورت ویدئو کنفرانس با حضور متخصصان بهداشت و درمان صنعت نفت، ارزیابی قبل از ورود، تریاژ در فرودگاه قبل از عزیمت، گندزدایی تمام وسایل در لحظه ورود، کنترل روزانه درسکو، توزیع وسایل استحفاظی از قبیل ماسک، مایع ضدعفونی دست و دستکش، ضدعفونی مستمر تمام محیط های کاری انجام شد.

موسوی یادآورشد: همچنین کاهش تردد  نیروی های مستقر و کاهش جلسات، اجرای الزامات ایمنی و حفاظتی در اتاق های کنترل، تخصیص کشتی مخصوص جابجایی افراد مشکوک، برگزاری مانور آمادگی، تجهیز درمانگاه سکو به وسایل مورد نیاز، ضد عفونی کردن مستمر هلی کوپتر قبل و بعد از پرواز، کاهش نفرات در پروازهای هلی کوپتر و توزیع مستمر مایع ضدعفونی سطوح از جمله اقداماتی است که انجام شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا