جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27617
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: پایه ستون سنگی دوره هخامنشی که در خانه شخصی نگهداری می‌شد به میراث فرهنگی انتقال یافت.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 28 فروردین 1399 - 12:44

به گزارش صدای استان؛ فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: به ما خبر داده شد یک قطعه پایه ستون سنگی متعلق به دوران هخامنشی در منزل شخصی نگهداری می‌شود بنابراین بررسی‌های لازم برای اطمینان از درستی این خبر صورت گرفت.

سرهنگ عبدالحمید حقانی ادامه داد: پس از تایید این موضوع، هماهنگی‌های لازم با دادستان و مراجع انتظامی برای تحویل این ستون سنگی انجام پذیرفت.

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/04/16/4/157075695.jpgاو بیان کرد: نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی پس از مراجعه به منطقه پُشت پَر دشتستان، تخته سنگ کشف شده را تحویل  گرفتند و به محل نگهداری اشیای تاریخی دشتستان انتقال دادند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بوشهر تاکید کرد: آثار تاریخی موجود در استان و کشور، متعلق به همه ملت‌هاست و ما همگی برای حفاظت و صیانت از این آثار وظیفه داریم.

روستای پشت پر از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان با  ۱۲۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در مرز شرقی شهرستان دشتستان با استان فارس قرار گرفته است.

این روستا در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شرق بوشهر قرار دارد و دو اثر تاریخی و ملی گور دختر و کوشک اردشیر مربوط به دوره هخامنشیان و ساسانیان را در خود جای داده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا