سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27536
تعداد نظرات: ۰

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: طرح اتصال مدارس استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با موفقیت در حال اجرا است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 فروردین 1399 - 10:52

علی سملیان بیان کرد: طرح اتصال مدارس این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت در راستای اجرای برنامه ششم توسعه با هدف بکارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند‌های آموزشی از مجرای هوشمندسازی است.

او افزود: تیمی با هدف بهره‌مندی تمام مدارس مناطق شهری و روستایی از مزایای شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده است که با بررسی و اولویت‌بندی مدارس طبق فاکتور‌های مکان، مقطع تحصیلی مدارس و تعداد دانش‌آموز در هر مدرسه در حال عملیاتی کردن اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه مناطق تحت پوشش شهر‌های زیر بیست هزار نفر و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار می‌باشد، گفت: هزینه‌های سخت افزاری و نرم افزاری این طرح  رایگان است.

سملیان اولین و اساسی‌ترین گام در اجرای پروژه اتصال مدارس به اینترنت و بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات را ارائه آمار دقیق مدارس متصل به اینترنت دانست عنوان کرد: اتصال مدارس به اینترنت علاوه بر تسریع در فعالیت‌ها و امکان دسترسی الکترونیکی به کتب درسی و کمک آموزشی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

او در گزارشی از آخرین وضعیت طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اینترنت اعلام کرد: سهمیه استان در گام اول اجرای طرح ۲۹۰ مدرسه بود که با همکاری‌های صورت گرفته تعداد ۳۱۲ مدرسه مستقل و ۱۵ مدرسه نوبت دوم در جمع ۳۲۷ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان وصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود؛ به مدارس مستقل اینترنت با پهنای باند ۲ مگابیت در ثانیه و ۳۰ گیگابایت حجم ماهیانه و مدارس ۲ نوبته پهنای باند ۲ مگابیت در ثانیه و حجم ۵۰ گیگابایت ماهیانه تعلق گرفته است.

سملیان عنوان کرد: در گام دوم طرح پوشش صد در صدی مدارس مشمول این طرح، مدنظر بوده که فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شده است و مدارسی که به هر دلیل بدون خط تلفن نیز هستند در این طرح خط تلفن و مودم به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

او ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح اتصال اینترنت پرسرعت مدارس استان گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آمادگی کامل برای پایداری ارتباط و پیگیری روند اجرای هرچه بهتر این پروژه را دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


برچسب ها: #اینترنت #مدارس
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا