جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27456
تعداد نظرات: ۰
آخرین آمار «کرونا» در ایران:

از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 21 فروردین 1399 - 14:51

جهانپور گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۲۲۰ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا کنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده اند و دیگر در بین ما نیستند.

جهانپور ادامه داد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۲۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و   ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین خبر داد: به طور مشخصی با کاهش تعداد موارد جدید مبتلایان کرونا، مواجه هستیم و قاعدتا قسمت اعظمش این روند کاهشی را  را مدیون مراعات و مشارکت اجتماعی مردم و همچنین همکاران مان در نظام سلامت ذیل  بسیج مبارزه کرونا هستیم، به خصوص در حوزه ی غربالگری و تشخیص زود هنگام در سراسر کشور در تمام هفته های اخیر و امیدواریم بعداز توفیق نسبی که در فاز دوم فاصله گذاری فیزیکی انجام شد انشالله از ۲۳ فروردین که فاصله گذاری هوشمند و بازگشت مرحله ای و تدریجی برخی مشاغل کم خطر و البته با گسترش غربالگری بر اساس تست های تشخیص بسیار قطغی و با تلاش شرکت های دانش بنیان خوشبختانه غربالگری وسیعی که از طریق آزمایش سرولوژیک انجام خواهد شد ما بتوانیم شاهد بازگشت تدریجی مشاغل و به گردش در آمدن چرخه ی اقتصاد به صورت مرحله ای باشیم و در عین حال با فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند از فاز مدیریت شده بیماری کرونا به فاز کنترل و مهار بیماری وارد شویم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا