شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27379
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی که از اوایل صبح امروز در نیمه شمالی این استان آغاز شده، تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 20 فروردین 1399 - 15:03

پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت آسمان به تناوب ابری همراه با بارش پراکنده باران و رعد و برق در برخی ساعتها همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش تندباد پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با فعالیت این سامانه احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

مساعدی اظهار داشت: وزش بادهای جنوبی نیز که از دیشب آغاز شده، در روزهای پنجشنبه تا اوایل یکشنبه با شدت بیشتری ادامه می‌یابد و از روز یکشنبه بتدریج وزش بادهای شمال غربی آغاز می‌شود.

وی گفت: براین اساس امروز تا دوشنبه هفته آینده خلیج فارس و سو احل استان بوشهر به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی عنوان کرد: همچنین در این مدت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار میست و روند افزایش دما نیز تا روز شنبه در سطح استان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط گاهی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده‌است.
مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل استان ۱۸ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج نیز ۶۰ تا ۱۲۰ به تدریج ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه ای بیش از ۲ متر پیش بینی شده‌است.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۰۷، مد اول ۰۹:۱۲، جزر دوم ۱۵:۴۶ و مد دوم ۲۱:۴۱ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا