جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27305
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر گفت: آغاز فعالیت اصناف کم ریسک استان به معنی بی توجهی به شعار در خانه ماندن نیست.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 فروردین 1399 - 12:57

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: آغاز فعالیت اصناف کم ریسک به این معنی نیست که شعار در خانه ماندن را نادیده بگیریم، اما با توجه به نیازمندی‌های مردم باید با رعایت مسائل بهداشتی نیاز‌های مورد نظر هم تامین شود.

او با قدردانی از همراهی اصناف و بازاریان استان افزود: در این شرایط و موقعیت از اصناف کم ریسک استان انتظار داریم نکات بهداشتی را رعایت کنند، اگر این امر محقق شود می‌توان امیدوار بود با کمترین مشکل کرونا را شکست دهیم.

استاندار بوشهر گفت: کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف بوشهر با همکاری بسیج، نظارت بر فعالیت اصناف کم ریسک را انجام دهند.

گراوند عنوان کرد: این کارگروه با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت در صورت مشاهده تخلف از سوی اصناف، ابتدا به واحد صنفی تذکر می‌دهند و در صورت تکرار تخلف، واحد صنفی متخلف بسته خواهد شد.

او، با بیان اینکه همچنان بهترین راه مقابله با کرونا در خانه ماندن است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری صداوسیما آموزش‌های لازم را به شهروندان برای تامین نیاز‌های خود از بازار با رعایت نکات بهداشتی ارائه دهند.

فهرست مشاغل کم ریسک به زودی اعلام می‌شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه آرامش جامعه در شرایط کنونی در گرو همکاری مردم و بازار است، گفت: به زودی فهرست مشاغل کم ریسک استان که از شنبه فعالیت خود را با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند آغاز کنند، اعلام خواهد شد.

گراوند گفت: اگر وضعیت استان بوشهر در مقابله با کرونا مطلوب بوده به علت رعایت و همکاری مردم در کنار تصمیمات اتخاذی بوده است بنابراین تاکید می‌کنم همچنان پویش در خانه ماندن از سوی مردم استان رعایت شود.

او افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت برای خرید از سوی دستگاه‌های متولی امر اطلاع رسانی شده و صداو سیما هم در این زمینه آموزش‌های لازم را به مردم بدهد.

ساعت کاری ادارات ۷ تا ۱۴

استاندار بوشهر، با بیان اینکه ساعت کاری ادارات استان بر اساس مصوبه ستاد ملی ۷ تا ۱۴ خواهد بود، گفت: ساعت کاری ادارات استان از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود و بانک‌ها نیز تابع همین شرایط هستند البته به زودی در این زمینه هماهنگی‌هایی با بانک‌های استان صورت خواهد گرفت.

گراوند، در مورد وضعیت کاری کارکنان در این ایام توضیح داد: اولویت دور کاری با کارکنان با بیماری‌های زمینه‌ای و جانبازان و بانوان باردار است و مدیران اجرایی مکلف هستند موضوع سلامت همکاران را در دستور کار قرار دهند.

او تاکید کرد: تردد درون و برون استانی طبق رویه قبلی است و کنترل‌ها انجام می‌گیرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به نیمه شعبان، از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان استفاده شود تا شاهد تجمعات در اماکن مختلف نباشیم.

فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر یک روز هم تعطیل نشد

گراوند همچنین با قدردانی از مدیر نیروگاه بوشهر در زمینه اجرای ضوابط سخت گیرانه برای مقابله با کرونا گفت: در شرایط مبارزه با کرونا، فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر حتی یک روز هم تعطیل نشد و ضوابط سخت گیرانه‌ای در نیروگاه حکمفرماست.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا