جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27303
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر درباره زیاده روی در استفاده از مواد ضد عفونی کننده هشدار داد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 فروردین 1399 - 12:56

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد: زیاده روی در استفاده از ضد عفونی کننده‌های اشتعال‌زا و ترکیب مواد شیمیایی که مولد گاز سمی است، در این شرایط حساس، ایمنی و سلامت خانواده‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

این سازمان تاکید کرد: حین ضد عفونی مکان‌های سرپوشیده مانند منازل و خودرو‌ها مراقب تجمع گاز‌های اشتعال زا باشید حتی المقدور درب‌ها به مدت کافی باز باشد.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر به مردم توصیه کرد: از ترکیب الکل و محلول‌های مرسوم ضدعفونی کننده که از واکنش شیمیایی آن‌ها مطلع نیستید پرهیز کنید گاز‌های متصاعد شده از ترکیبات مذکور، بسیار سمی و خطرناک هستند.

زمانی که از الکل استفاده می‌کنید شرایطی مانند نشت گاز و تبخیر بنزین در فضای بسته را متصور شوید و نکات پیشگیری از خطر‌های احتمالی را مد نظر قرار دهید.

به دلیل نزدیک شدن به فصل گرما به هیچ عنوان اسپری‌های خوشبو کننده و مواد ضدعفونی کننده‌ی اشتعالزا را در خودرو‌ها قرار ندهید.

از هر موادی که برای گندزدایی استفاده می‌کنید ابتدا نحوه‌ صحیح و مقدار مصرف را از منابع آگاه استعلام کنید و سلامت خانواده را با خطرات جدی مواجه نکنید.

مواد ضدعفونی کننده را به میزان مصرف متعارف تهیه، و از انبار کردن بیش از حد مواد خطر آفرین در محیط منزل بپرهیز کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا