جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27294
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : فرماندار شهرستان تنگستان گفت: تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی تنگستان نیازمند تزریق اعتبارات مورد نیاز است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 فروردین 1399 - 12:28

به نقل از مهر؛ عبدالحسن رفیعی‌پور در نشست ویدئویی با مسئولان استان، گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان ارائه کرد و اظهار داشت: پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در شهرستان تنگستان از محل اعتبارات ملی، استانی و … فعال بوده که با تخصیص و تزریق به موقع اعتبارات می‌توانیم بیشتر این پروژه‌ها را در هفته دولت و دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی تنگستان نیازمند تزریق اعتبار است

وی افزود: در حوزه آب به‌عنوان بزرگترین مشکل و دغدغه مردم، پروژه‌های متعددی چون سد خائیز، آب شیرین کن دلوار، مخزن شهر دلوار، مخزن بنه گز، دو حلقه چاه شهر اهرم و نوسازی و توسعه شبکه آب روستاهای بخش دلوار فعال که امیدواریم با نگاه ویژه استاندار و حوزه عمرانی استانداری با تخصیص به موقع اعتبارات پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها سرعت بگیرد و این پروژه‌ها در سال ۹۹ تکمیل و به بهره برداری رسیده و با بحران چندین ساله آب شهرستان بخصوص در روستاهای بخش دلوار خداحافظی کنیم.

بیشترین آمار مدارس تخریبی را داریم

فرماندار تنگستان ادامه داد: در حوزه راه‌های ارتباطی بیشترین حجم پروژه راه‌های ارتباطی استان مربوط به تنگستان است و از مطالبات دیرین مردم است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های راه آهن، اتوبان دلوار – دیر، اتوبان اهرم -برازجان، پل رودخانه باهوش، ورودی شهر دلوار، تقاطع گادوی، عالی حسینی – قبا کلکی، تقاطع جائینک، راه چاه تلخ – دلوار را داریم که بیشتر این پروژه‌ها فعال است ولی با کمبود اعتبار مواجه بوده و امیدواریم با تخصیص لازم شاهد بهره برداری از بیشتر این پروژه‌ها در سال ۹۹ باشیم.

رفیعی‌پور تصریح کرد: در حوزه فضاهای آموزشی بیشترین آمار مدارس تخریبی استان مربوط به تنگستان است و هم اکنون در تنگستان بالغ بر ۱۲ پروژه آموزشی و ورزشی دانش آموزی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تمامی این فضاهای آموزشی و ورزشی دانش آموزی را تکمیل و به بهره برداری برسانیم که در این حوزه کمبود فضاهای ورزشی دانش آموزی، ساختمان اداره آموزش و پرورش تنگستان و … نیز از دیگر مشکلات این حوزه است.

تکمیل پروژه‌های عمران شهری

فرماندار تنگستان بیان کرد: حوزه عمران شهری اهرم، دلوار و آباد نیاز به توجه جدی داشته و تخصیص اعتبار پروژه‌های شهرداری‌های این شهرستان و مساعدت به پروژه تکمیل ساختمان شهرداری‌های اهرم و دلوار مورد استدعا بوده تا با تکمیل پروژه‌های عمران شهری، شهروندان تغییرات محسوسی در مبلمان شهری را ببینند.

وی افزود: در حوزه ورزش اقدامات بسیار خوبی در احداث فضاهای ورزشی در شهرها و روستاهای شهرستان صورت گرفته و پروژه‌های استخر شهر اهرم، سالن ورزشی گرگور، عامری، زمین چمن شهر آباد، تعمیرات و روشنایی ورزشگاه اهرم، دلوار و بنه گز از مطالبات شهروندان می‌باشد که امیدواریم استخر و ۲ سالن ورزشی با تخصیص به موقع اعتبارات در هفته دولت تکمیل و زمین چمن شهر آباد نیز آغاز عملیات آن شروع شود.

رفیعی‌پور تاکید کرد: مجموعه ورزشی کارگران اهرم نیز از محل اعتبارات سفر هیئت دولت، پیمانکار پروژه مشخص و در حال احداث سوله آن است.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز علیرغم اقدامات خوبی که صورت گرفته بیمارستان اهرم نیاز به توسعه داشته و پروژه‌های احداث خانه‌های بهداشت و پانسیون‌های پزشکان نیز فعال که امید به تکمیل آنها در هفته دولت داریم.

احداث درمانگاه تأمین اجتماعی دلوار 

فرماندار تنگستان ادامه داد: درمانگاه تأمین اجتماعی شهر دلوار نیز اقدامات لازم برای شروع عملیات اجرایی آن انجام شده است و انشاالله به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم
بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بنادر و اسکله‌ها با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه تکمیل و توسعه اسکله‌های بنادر دلوار، محمد عامری، بوالخیر و عامری در حال انجام است که با تکمیل و بهره برداری از آنها تجارت و صیادی رونق و به تبع آن اشتغال بسیار خوبی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید شاهد رونق و توسعه بیش از پیش استان و شهرستان تنگستان باشیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا