پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27283
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از اجرای طرح استحقاق سنجی و نسخه نویسی الکترونیکی در تمام شهرستانهای استان خبر داد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 فروردین 1399 - 12:23

به نقل از روابط عمومی این اداره کل؛ پرویز رمضانی اظهار داشت: امروزه استفاده از بستر الکترونیک برای بهینه کردن فرآیندهای ارائه خدمات و دسترسی به اطلاعات نه تنها امری اجتناب ناپذیر است، بلکه با توجه به پیشرفت‌های این حوزه و تسهیل امور فرصت مغتنمی را برای گذار از روش‌های سنتی و صرفه جویی در زمان و هزینه‌های ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات فراهم کرده است.

وی افزود: در شرایط کنونی که بیماری کووید ۱۹ تمام گیتی را درنوردیده است، هم از نظر امکان ارائه برخی خدمات به صورت غیر حضوری و کاهش ترددهای غیر ضرور و هم از نظر کاهش و یا عدم استفاده از دفترچه کاغذی بیمه و اوراق و اسناد فیزیکی و جلوگیری از انتقال آلودگی‌های میکروبی، اهمیت و ضرورت استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی بیش از پیش آشکار شده است و خوشبختانه مورد درخواست و تقاضای همکاران پزشک نیز بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: این اداره کل در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون بودجه سال ۹۹، اعتبار سنجی دفترچه‌های بیمه، مشتمل بر کنترل تاریخ اعتبار، احراز هویت و کنترل هم پوشانی و با توجه به تجربه موفق اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در سه شهرستان گناوه، دشتی و دیلم در سال گذشته، مصمم است این طرح را در دو مرحله در تمام شهرستان‌های استان از اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی نماید.

رمضانی گفت: در گام نخست که صرفاً استحقاق سنجی بیمه شده از نظر وضعیت بیمه‌ای و تاریخ اعتبار دفترچه است، با مراجعه بیمه شده به مطب پزشکان بخش خصوصی، پزشک با وارد کردن کد ملی بیمه شده در سامانه، از اعتبار دفترچه بیمه مطلع می‌شود و با ثبت ویزیت یا خدمت قابل انجام در مطب، پزشک کمافی السابق دارو و خدمات را در دفترچه بیمه تجویز می‌نماید و دیگر نیازی به جدا نمودن نسخه از دفترچه، ثبت و تهیه لیست و ارسال در پایان ماه به‌صورت الکترونیکی و نسخه فیزیکی نخواهد بود.

وی افزود: در گام دوم که زمان آن بلافاصله اعلام خواهد شد، فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی آموزش داده خواهد شد و اجرایی می‌شود و استفاده از دفترچه به طور کامل حذف خواهد شد و پس از تجویز نسخه الکترونیکی دارو و خدمات پاراکلینیک، بیمه شده می‌تواند خدمات مربوطه را از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد بدون استفاده از دفترچه دریافت نماید.

رمضانی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این مهم، علاوه بر جلوگیری از ترددهای غیر ضرور برای تعویض و تمدید دفترچه، پزشکان عزیز را از ارسال نسخه کاغذی و فایل الکترونیکی در پایان ماه بی نیاز می‌کند و در مرحله بعد با نسخه نویسی الکترونیکی امکان حذف دفترچه، رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای و تجویزها به صورت الکترونیک فراهم می‌گردد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا