چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27281
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر گفت: پنج میلیارد تومان از اعتبارات استانی و وزارت بهداشت برای تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر اختصاص یافت.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 فروردین 1399 - 12:22

عبدالکریم گراوند در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران استان که با محوریت بررسی طرح‌های عمرانی برگزار شد، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲.۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۲.۵ میلیارد تومان هم از اعتبارات وزارت بهداشت برای تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر اختصاص یافت.

او با اشاره به اولویت بندی طرح‌های عمرانی در شهرستان‌ها افزود: حوزه معاونت عمرانی استانداری، نقشه راه طرح‌های عمرانی استان را به تفکیک شهرستانی تدوین کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تفکیک شهرستانی طرح‌های سفر هیات دولت به استان برای تامین اعتبار و اجرا، ادامه داد: طرح‌های عمرانی در شهرستان‌ها با نظر فرمانداران تامین اعتبار می‌شوند، ضمن اینکه تفکیک شهرستانی طرح‌های دستگاه‌های اجرایی هم باید مشخص شود.

گراوند گفت: در اولویت بندی اجرا و تامین اعتبار طرح‌های شهرستانی، فرمانداران مشکلات عمده شهرستان‌ها را مد نظر داشته باشند، یکی از مشکلات جدی استان مساله آب است که نباید از آن غافل شویم.

او تاکید کرد: شیوه جدید توزیع اعتبارات در استان، هدفگذاری برای پایان سال است و سازمان برنامه و بودجه، معاونت عمرانی استانداری، فرمانداران و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلفند سال مالی را در بهمن تمام کنند.

استاندار بوشهر افزود: توزیع اعتبارات دقیقه ۹۰ بازخورد خوبی برای استان نخواهد داشت و سازمان برنامه و بودجه استان این رویه را تغییر دهد.

گراوند عنوان کرد: در حالی که اعتبار ارزش افزوده شهرداری‌ها در سال ۹۶ کمتر از ۶۵۰ میلیارد تومان بوده این رقم امسال به ۸۱۰ میلیارد تومان رسیده و ضروری است شهرداری‌ها توجه به عمران شهری را در تدوین طرح‌ها لحاظ کنند.

او بیان کرد: فرمانداران از ظرفیت منابعی که در اختیار دهیاری‌ها قرار دارد استفاده کنند البته باید بر منابعی که دهیاری‌ها دارند نظارت صورت گیرد.

استاندار بوشهر گفت: یکی از فرصت‌های خوبی که بعد از کرونا در استان ایجاد شد استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس است که در وقت و هزینه هم صرفه جویی می‌کند بنابراین فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی از این فرصت برای نشست‌های خود استفاده کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا