شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27192
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ خلیج فارس تا عادی شدن شرایط موجود ادامه داشته و نیمسال تحصیلی جاری به هیچ عنوان حذف نخواهد شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 13 فروردین 1399 - 12:06

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خلیج فارس از ارائه آموزش‌های مجازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با تقویت زیرساخت‌ها و اطلاع رسانی لازم، آموزش‌ مجازی قریب به اتفاق دروس نیمسال جاری با جدیت در دستور کار قرار دارد و از شرایط فعلی به عنوان فرصتی برای توسعه روش‌های نوین آموزشی استفاده خواهد شد.

دکتر علی پاکیزه افزود: با شیوع بیماری کرونا، تمام کلاس های حضوری دانشگاه از اوایل اسفند ماه ۹۸ تعلیق گردیده ولی با فعال سازی سامانه مدیریت آموزشی دانشگاه (LMS)، کلیه برنامه های آموزشی به استثنای کارگاه ها و آزمایشگاه ها، در حال اجرا می باشد و بنا به اعلام اساتید، آموزش مجازی بیش از ۸۰ درصد از دروس نیمسال جاری امکان پذیر می باشد.

پاکیزه تصریح کرد: با توجه به نامشخص بودن زمان خروج از شرایط فعلی و برگزاری کلاس‌های حضوری، سیاست موکد دانشگاه بر آموزش مجازی هر چه بیشتر دروس می باشد و تعطیلی ترم جاری، بهیچوجه در دستور کار نیست.

وی در مورد برگزاری دروس کارگاهی و آزمایشگاهی نیز بیان داشت که پس از عادی شدن شرایط درباره چگونگی برگزاری و جبران این دروس در تابستان یا هفته های ابتدایی نیمسال آتی، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

پاکیزه همچنین در مورد برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم نیز بیان داشت: که سامانه مدیریت آموزشی دانشگاه امکان اجرای انواع آزمونها و ثبت و نمره دهی تمامی تکالیف و فعالیت های علمی دانشجویان را داراست و اعضای محترم هیات علمی می توانند از این امکانات در جهت برگزاری امتحانات میان ترم استفاده نمایند و برگزاری امتحانات پایان ترم نیز پس از بازگشت به شرایط عادی و به صورت حضوری خواهد بود.

پاکیزه همچنان تصریح کرد: کارگروهی تحت عنوان برنامه ریزی و پایش برنامه های آموزش مجازی، ذیل شورای آموزشی دانشگاه تشکیل گردیده که برنامه ریزی و پایش آموزش های مجازی نیمسال جاری را مدیریت خواهد نمود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا