شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27188
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : تندیس بانوی منتظر نمادی از انتظار زنان بوشهری برای بازگشت مردان از دریا در ساحل این شهر نصب شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 13 فروردین 1399 - 12:04

شهردار بندر بوشهر گفت:  تندیس بانوی چشم انتظار در ساحل خلیج فارس بندر بوشهر حد فاصل میدان شهید رئیسعلی دلواری به سمت فانوس دریایی به همت حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر نصب شده است.

سید نورالدین امیری افزود: این تندیس به افتخار بانوان ساحل نشین بوشهری ساخته شده که همواره یاور مردان بوده‌ و نقش ارزشمند تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان را بر عهده داشته‌اند. زنانی که چشم بر گستره آبی دریا دارند و منتظر بازگشت مردان خود که برای به دست آوردن روزی دل به دریا می‌زنند.

شهردار بوشهر بیان کرد: انتظار جزئی از فلسفه وجودی زنان ساحل نشین است. آن‌ها در تمام روزگاران دوشادوش ناخدایان٬ ملاحان٬ جاشوان و ماهیگیران روزی‌شان را با توکل به خداوند از دریا به دست آورده‌اند.

امیری با اشاره به تلاش شهرداری برای تقویت و احیای هویت شهری و الهام گرفتن از فرهنگ محلی بوشهر گفت: در این زمینه می‌توان به نصب تندیس مرد سنگ درآر نماد سنگ بَران پر تلاش و صبور بوشهر اشاره کرد که در گذشته‌های نه چندان دور با تلاش طاقت فرسای خود سنگ‌های مرجانی را از دل زمین بیرون می‌کردند تا در دیوار‌های عمارت‌ها و خانه‌های قدیم استفاده شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا