شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27150
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: تدابیر کنترل شیوع ویروس کرونا در استان افزایش مصرف اینترنت کاربران را به دنبال داشته است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 فروردین 1399 - 12:59

علی سملیان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: پیوستن بسیاری از مردم به پویش ماندن در خانه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و شکستن زنجیره انتقال آن در جامعه باعث شد تا بسیاری از آن‌ها برای گذران اوقات خود در منزل به شبکه اینترنت پناه ببرند.

او افزود: مردم علاوه بر شبکه‌های اجتماعی از امکانات و برنامه‌های مختلف آن مانند بارگیری فیلم، موسیقی و بازی استفاده می کنند که همین امر باعث افزایش مصرف اینترنت در استان بوشهر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر گفت: مردم با برقراری ارتباطات و تعاملات خود بر بستر شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی از فرصت‌های فضای مجازی برای مقابله و کنترل ویروس جهانی کرونا نشان دادند که می‌توان از این فضا برای کاهش ارتباط مستقیم و تعامل چهره به چهره انسان‌ها برای رفع نیاز‌های فردی و خانوادگی استفاده بهینه کرد.

سملیان افزود: امروزه انجام بسیاری از کار‌ها از بستر اینترنت امکانپذیر است و اتفاق‌های یک ماه اخیر نشان داد که زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات استان بوشهر در بخش‌های مختلف مانند آموزش مجازی و کسب و کار آمادگی خوبی دارد که در همین راستا اداره کل ارتباطات استان زیرساخت مناسب برای شبکه آموزشی شتاب آموزش و پرورش استان را فراهم کرده است.

او عنوان کرد: با همکاری اداره کل ارتباطات استان بوشهر طرح ثبت نام در سامانه غربالگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی با ارسال پیامک به مردم اطلاع رسانی شد و هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تردد مردم به مراکز درمانی، شناسایی افراد مشکوک و ترغیب بیماران برای انجام تست غربالگری کروناست.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بوشهر یادآور شد: در راستای تقویت پویش در خانه بمانیم فروشگاه اینترنتی بوشهر مارکت راه اندازی شده و شرایط برای انجام خرید اینترنتی با رعایت نکات بهداشتی مهیا است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا