جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27132
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: براساس اطلاعات به دست آمده از وزارت بهداشت پیش بینی شده بود استان بوشهر به لحاظ ساحل گسترده، تبادلات استان، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و خیلی از موارد دیگر از جمله استان‌های پرخطر باشد ولی امروز به واسطه اقدامات انجام شده یکی از استان‌های کم بیمار کشور است و این اتفاق تصادفی نیست.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 فروردین 1399 - 12:26

مجید خورشیدی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی استان بوشهر در سالجاری با اشاره به پیشگامی این استان در کنترل شیوع بیماری کرونا افزود: “با وجود ادعای برخی‌ از افراد که گرمای هوا باعث کاهش بیماری در این استان است درحالی که دمای هود در استان‌های همجوار بوشهر خیلی بیشتر بوده اما این گرمای انگیزه کادر درمان، مردم و مسئولان استان است که این شرایط را برای استان رقم زده است”.

معاون استاندار: محدود ماندن تعداد مبتلایان به کرونا در بوشهر تصادفی نیست

وی یادآورشد:از ۲۵ بهمن پارسال  برای اتخاذ راهکار و هشدارهای لازم در خصوص کرونا  در استان بوشهر جلسه برگزار شد واقدامات و مشکلات ناشی از آن را بررسی و تدبیرکردیم این درحالی است که برخی ها نظام را به مخفی کاری و مطرح کردن این موضوع مهم بعد از انتخابات متهم می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: با وجود همه اطلاع رسانی‌هایی که انجام شد اما بعضی‌ها عادت به تخریب هر کار خوب دارند واین کار در ذات و ساختار ژنتیک آنها وجود دارد.

وی اضافه کرد: این اقدامات انجام شد اما به دلیل ژن تخریب گر بعضی‌ها که دست خودشان هم نیست چنان برای مردم جا انداخته‌اند و متاسفانه بعضا پذیرش هم دارد.

وی با تاکید بر اقناع بخشی مردم گفت: اگر مردم اقناع نشوند و آرامش بخشی نباشد این عامل نگرانی و گشتن دنبال مقصر همچنان مردم را ناراحت می‌کند به همین دلیل ایجاد یک ساختار اطلاع رسانی با حضور صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی،   خبرگزاری جمهوری اسلامی و روابط عمومی دستگاه‌های مختلف ضروری است.

خورشیدی ادامه داد: براین اساس دستگاه‌ها بدون اغراق و به صورت اقناع کننده اقدام‌های انجام شده  را به اطلاع مردم برسانند و این گام‌ها با هدف گسترده ملی مستند شوند.

وی ادامه داد: وقتی جمعیت هلال احمر در مسیرهای ورودی استان برای تب سنجی مستقر شد هنوز هیچ ابلاغیه‌ای برای تب سنجی صادر نشده بود و یک کار خلاقانه از سوی استان بوشهر بود.

خورشیدی گفت: عامل انتقال بیماری در استان ماشین‌های قم و تهران نبودند بلکه این خود بوشهری‌هایی بودند که بدون توجه به توصیه‌ها به سفر رفتند.

وی اضافه کرد: در همین راستا اپلیکیشنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی شده که این افراد اطلاعات خود را وارد سامانه کنند تا همزمان با ورود آنها غربالگری شوند.

وی تاکید کرد: اگر بخشی از این اقدامات را مردم بدانند آرامش بخشی واقناع می‌شوند و تنها در این صورت است که اگر اقدام دیگری نیاز باشد مردم با مسوولان همراهی بیشتری می‌کنند نه با فاز تخریب که متاسفانه هست هرچند نفوذ زیادی هم ندارد.

خورشیدی گفت: با توجه به ماندن مردم در خانه و پیشگیری از ایجاد مشکل باید بهداشت روانی مردم را جدی بگیریم در همین راستا خانه روان شناسان استان در این زمینه فعال شده و لازم است رسانه‌ها نیز نسبت به گسترش پیام‌های بهداشت روانی به مردم کمک کنند.

وی یادآور شد: اگر این امر اتفاق نیافتد پیش بینی می کنم از  ۱۵ فروردین به بعد همراهی مردم با طرح را شاید از دست بدهیم به همین دلیل اصحاب رسانه باید تلاش کنند مردم را همچنان برای حفظ سلامت خودشان با طرح فاصله گذاری اجتماعی همراه نگه دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: تا ۱۵ فروردین ماندن در خانه یک سنت است ولی از آنجا به بعد نیاز به اقناع سازی بیشتری دارد و موفقیت طرح در گرو همراهی مردم است.

خورشیدی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی از زمان شروع تا ۲۰ فروردین ماه در تلاش است که مردم در خانه بمانند در همین راستا از معاون عمرانی خواستم به شهرداریها  ابلاغ کنند در سواحل تابلو پارک ممنوع بزنند تا پلیس بتواند اعمال قانون کند و همچنین خاموشی معابر نیز از سوی شهرداری‌ها انجام شود.

وی در خصوص ذخایر خونی استان افزود: یکی از تبعات خانه نشینی کاهش حضور مردم در پایگاههای انتقال خون است که باید با انجام کار رسانه ای زمینه حضور مردم برای اهدای خون در استان در این شرایط فراهم شود.

خورشیدی اضافه کرد: فکر می کنیم بزرگترین جهاد و مشارکت فعال اجتماعی این است که به کمپین در خانه ماندن بپیوندیم اگر همه افراد جامعه را به ماندن به خانه تشویق کنیم طرح موفق تر می شود.

وی گفت: امروز ویروسی که حداکثر وزن آن ۲ گرم است در دنیا پخش شده و توانسته ۲۰۰ کشور را آلوده کند و تمام اقتصاد جهان،  ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و  انسانی را گرفتار  و حال و احوال انسانها را خراب کرده است.

خورشیدی از کادر درمان استان که مانند یک رزمنده در خط مقدم هستند و با دیدن میدان مین کرونا همچنان در صحنه حضور دارند تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: از مردم تشکر می کنم که با صبر و حوصله و تحمل و بردباری در خانه ماندند و ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم ۴۰ تا ۵۰ روز است که این بردباری را انجام می دهند و این افراد کمی که رعایت نمی کنند نیز به این پویش عظیم مردمی بپیودند و وظیفه اجتماعی را انجام بدهند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بوشهر تا روز دوشنبه ۹۳ بیمار کرونایی دارد .

در زمان حاضر ۶۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بوشهر بستری هستند و از شمار بیمارانی که آزمایش آنها مثبت اعلام شده ۷۴ نفر بهبود یافته و با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی بسرمی برند و ۱۳ بیمار نیز روند درمانی خود را در مراکز درمانی این استان ادامه می‌دهند و ۶ تن نیز جان باخته‌اند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا