جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 27096
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : هواشناسی بوشهر با اشاره به تقویت سامانه بارشی، از بارش باران، وزش باد و تلاطم خلیج فارس تا ابتدای دوشنبه خبر داد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 10 فروردین 1399 - 20:26

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با نفوذ سامانه بارشی به استان، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت متناوب آن تا ابتدای وقت دوشنبه در استان است.

محمدرضا انصاری افزود: از امروز با تقویت این سامانه بارشی، در برخی از ساعات شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای خواهیم بود.

او ادامه داد:  به سبب وزش باد، دریا نیز در زمان فعالیت سامانه بارشی مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، آسمان را در این مدت، ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط بارش باران، گاهی رگبار همراه با رعدوبرق، ریزش تگرگ و وزش تندباد با احتمال گردوخاک، پیش‌بینی کرد.

انصاری جهت وزش باد را بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: ارتفاع موج نیز ۹۰ تا ۱۸۰ و گاهی ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: امروز جم با ۱۶ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشت و در ۲۴ ساعت گذشته برازجان و عسلویه با ۳۱ درجه گرمترین شهر‌ها بوده‌اند.

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۴۲ بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۱۰، جزر دوم ساعت ۱۸:۰۲ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۵۰ است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا