جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 27016
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب وزش تندباد خلیج فارس مواج و متلاطم و برای ترددهای دریایی نامساعد شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 9 فروردین 1399 - 15:09

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی شده این وضعیت تا روز دوشنبه تداوم داشته باشد که دریانوردان باید در این مدت از ترددهای دریایی در خلیج فارس اجتناب کنند.

وی بیان کرد: همچنین با نفوذ سامانه بارشی به استان بوشهر، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت متناوب آن تا ابتدای وقت دوشنبه در این استان است.

مساعدی ادامه داد: بنابراین از امروز با تقویت این سامانه بارشی، در برخی از ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای از پدیده‌های غالب در استان بوشهر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به پیش بینی آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، خسارت‌های احتمالی به مزارع و باغ‌های کشاورزی، توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری انجام شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط همراه با بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و ریزش تگرگ و وزش تندباد با احتمال گردوخاک پیش بینی می‎شود.
مساعدی اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج  دریا ۹۰ تا ۱۸۰ و گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۴۲ بامداد، مد اول ۱۱:۱۰ ، جزر دوم ۱۸:۰۲ و مد دوم ۲۳:۵۰ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا