جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26858
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ریزش جدید ملخ ها طی چند روز آینده خبر داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 6 فروردین 1399 - 14:08

محمدتقی منوچهری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بحران ملخ در استان بوشهر گفت: خوشبختانه ملخ در استان بوشهر کنترل شده است و ۶ روز است که مبارزه ای نداریم. فقط در نقاطی که UTM را برداشته ایم و تخم ریزی شده و برای کمتر کردن جمعیت ملخ ها و بیشتر در مناطق کوهستانی تمرکز داریم. الان مشکل خاصی نداریم و در دشت ها تقریبا هیچ عملیاتی نیست.

ریزش جدید ملخ‌ها طی چند روز آینده

وی تاکید کرد: پیش بینی ها این است که در چند روز آینده ریزش جدید خواهیم داشت؛ معمولا کار اصلی از نیمه فروردین ماه آغاز می شود، بنابراین هواپیما در استان مستقر و ۶ فرودگاه سمپاشی شامل ۲ فرودگاه در دشتستان و در دشتی، دیر، تنگستان و دیلم هر کدام یک عدد تعمیر، ترمیم و آماده شده است. همچنین علاوه بر سموم استفاده شده در بهمن و اسفند، سم به میزان کافی و تعدادی سمپاش جدید خریداری و در انبار قرار داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: الان حدود ۱۰۰ سمپاش آماده به علاوه ۳۰۰ نفر نیروی عملیاتی درگیر مبارزه هستند که به محض رخ دادن هر اتفاقی در عرصه هستند. حدود ۵۵ اکیپ ردیابی و پایش داریم و حدود ۲۵ اکیپ مبارزه که قطعا در اردیبهشت ماه این اکیپ های مبارزه، خصوصا در زمان انتقال عملیات مبارزه به دشت ها چند برابر خواهد شد.

منوچهری تصریح کرد: انواع روش های مبارزه شامل سمپاشی هوایی، و استفاده از انواع سمپاش ها بسته به منطقه ای که طغیان آفت را داشته باشیم و متناسب با آن شرایط از سمپاش های مختلف استفاده می کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران آموزش داده شده و خودشان به عنوان ردیاب و پایشگر فعالیت می کنند و مزارع و باغات بزرگ را ردیابی کرده و در صورت بروز هر اتفاقی سریعا به ما اطلاع می دهند. این نقطه قوت ما است که مردم همکاری بسیار خوبی دارند، شوراها و دهیاری ها واقعا به ما کمک کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: خط قرمز ما باغات نخیلات و مرکبات است و اینکه بتوانیم آفت را در استان کنترل کنیم تا به استان های مجاور خسارت نزند. در صورت نیاز قطعا هم به استان های همسایه کمک می کنیکم و هم از آنها کمک می گیریم.

محمدتقی منوچهری یادآور شد: در حال حاضر توصیه ما فقط این است که همه مراقب باشند و به محض اینکه ریزش جدید در نقطه ای اتفاق بیفتد و یا پوره ها از تخم بیرون بیایند به ما اطلاع دهند تا نیروهای آماده باش کار خود را در منطقه آغاز کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا