جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26854
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : بازرس کل استان بوشهر گفت: نگهداری صحیح و بهداشتی و ارسال و توزیع مناسب و عادلانه میوه شب عید و نظارت دقیق و مستمر بر نحوه عرضه آن در این استان ضروری است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 6 فروردین 1399 - 14:01

امید سحرخیز در بازدید سرزده از سردخانه نگهداری میوه تنظیم بازار طرف قرارداد اداره کل صنعت، معدن و تجارت در گمرک بندر بوشهر افزود: شکایات و نارضایتی‌هایی در مورد کیفیت میوه‌های تنظیم بازار در این استان مطرح شده که برطرف کردن آنها ضروری است.

 توزیع عادلانه میوه‌های تنظیم بازار در استان بوشهر ضروری است

وی بیان کرد: برخی عاملان فروش از کیفیت میوه های موجود و در مواردی از میزان خرابی میوه‌ها ناشی از نحوه نگهداری و توزیع گلایه‌مند هستند و مردم نیز با وجود مراجعه به محل‌های تعیین شده  فروش و عرضه میوه تنظیم بازار موفق به دریافت آن نشده‌اند که این امر نیازمند دقت مضاعف و اصلاح شیوه توزیع و نظارت جدی مسئولان اداره کل صنعت معدن تجارت استان و اصناف بر نحوه عرضه میوه تنظیم بازار است.

وی ادامه داد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته از میزان نیاز مصرف میوه شب عید و تنظیم بازار بویژه شرایط خاص ناشی از شروع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ و کاهش مصرف، ذخیره موجودی استان را متناسب با میزان نیاز و مصرف ارزیابی کرد.

امسال ۳۰۰ تن سیب زرد و قرمز و ۲۵۰ تن پرتقال والنسیا طرح تنظیم بازار ویژه نوروز به استان بوشهر تخصیص داده شد و در سردخانه‌های استان آماده عرضه به بازار است.

برابر مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر قیمت هر کیلو پرتقال والنسیا ۶۵ هزار ریال و سیب زرد و قرمز هر کیلو ۶۰ هزار ریال در مراکز خرده‌فروشی مرکز این استان تعیین شده و نرخ مصوب در شهرستان‌های تابعه، پرتقال با قیمت ۶۶هزار ریال و سیب با قیمت ۶۱ هزار ریال در مکان‌های مجاز طبق ضوابط و مقررات مربوطه توزیع می‌شود.

طبق اعلام  بازرس کل استان، بر اساس شرایط حاکم بر بازار، به منظور رعایت حقوق مصرف کننده و بیت‌المال امکان تعدیل قیمت میوه تا پایان ایام نوروز نیز پیش‌بینی شده و کارگروه تنظیم بازار استان می‌تواند در این زمینه با رعایت مقررات تصمیم‌گیری کند.


برچسب ها: #شکایات #میوه
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا