پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26847
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : روان‌شناس کودک و نوجوان در بوشهر گفت: والدین با هدف کاهش اضطراب و استرس کودکان در برابر بیماری کرونا باید آگاهی و تفکر نقادی آنها نسبت به این بیماری را بالا ببرند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 6 فروردین 1399 - 13:54

مریم عباسی در گفت و گو با ایرنا افزود: شاید کودکان و نوجوانان از والدین بپرسند که شستن دست را فراموش کرده و اینکه سرفه کردند آیا این از نشانه‌های مردن است.
وی بیان کرد: در چنین شرایطی که این نگرانی‌ها برای کودکان و نوجوان پیش می‌آید والدین باید علاوه بر همدلی با آنها از طریق بیان جمله‌هایی همچون”برو چیزی نیست”، “نگران نباش” به کودکان تفکر نقادی نیز یاد دهند.

عباسی ادامه داد: برای این مهم باید به کودکان گوشزد کرد این‌ها یکسری نگرانی است که به سراغ شما می‌آیند تا شما را فریب بزند و مرتب بترسانند.

وی عنوان کرد: در تفکر نقادی کودک و نوجوان باید خود را درگیر پرسش و پاسخ‌هایی کند که برای نمونه قرار نیست با یک بار دست نشستن و یا یک بار بیرون رفتن فوت کند.

عباسی ادامه داد: کودک و نوجوان باید از طریق این بازی در قالب پرسش و پاسخ این نگرانی‌ها را شکست دهد و مهم تر اینکه هر موضوعی را در مرحله نخست باور نکند و از طریق سوال و جواب به راهکارهای مختلف برسد.

در استان بوشهر تاکنون ۶۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا و از این شمار چهار نفر فوت شدند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا