پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26821
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مسابقه کتابخوانی مجازی همزمان با تعطیلات نوروز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ترغیب افراد به خانه‌نشینی به‌منظور جلوگیری از اپیدمی کرونا در استان بوشهر برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 5 فروردین 1399 - 15:26

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این‌باره به خبرگزاری کتاب ایران در بوشهر گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور و لزوم کنترل این بیماری ویروسی بسیار مسری، از سوی وزارت بهداشت، به مردم توصیه شد که در این مدت به خانه‌نشینی روی بیاورند و از هر گونه دورهمی و دید و بازدید پرهیز کنند. با توجه به اینکه کتاب می‌تواند به‌عنوان یک ابزار فرهنگی در استفاده بهینه افراد از وقت خود و آگاهی‌بخشی جامعه موثر ظاهر شود، از این‌رو، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درصدد برآمد مسابقه مجازی کتابخوانی را همزمان با ایام نوروز در استان برگزار کند.

برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی در بوشهر

فاطمه کرمپور ادامه داد: در این مسابقه که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود همه گروه‌های سنی از بزرگسال گرفته تا خردسال می‌توانند در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به مدت یک دقیقه به معرفی کتابی که مطالعه کرده‌اند، بپردازند و نام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را بر روی این پست خود ضمیمه (TAG) کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری به شماره تلفن ۰۹۳۹۷۱۲۰۹۶۱ ارسال کنند. اسامی برگزیدگان این رویداد فرهنگی پس از داوری، اواسط بهار ۹۹ از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام می‌شود و از برترین‌ها با اهدای جوایزی تقدیر به‌عمل می‌آید.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان یادآور شد: کرونا تهدیدی است که می‌توانیم از آن یک فرصت بسازیم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه؛ چراکه پیش از آن به دلایل مختلفی جامعه از کتاب دور بوده است، این در حالی است که دوستی با کتاب می‌تواند علم و دانش ما را ارتقا دهد و حال و فضای خوبی را بر روزهای خانه‌نشینی‌مان حاکم کند. بنابراین مسابقه مجازی کتابخوانی می‌تواند بهانه‎ای برای ترغیب هم‌استانی‌ها به آشتی با کتاب باشد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا