پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26712
تعداد نظرات: ۰

در هیاهوی خبرهای گوناگون و تلخ ویروس کرونا، برخی اتفاقات مثبت می تواند امیدآفرین باشد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 2 فروردین 1399 - 13:39

مختار و ریحانه هنرمند دو زوج جمی بودند که قرار بود در عید نوروز امسال سور و سات جشن عروسی خود را برپا کنند، اما هزینه آن را به مقابله با کرونا اخنصاص دادند.

این دو زوج در حالی هزینه مراسم عروسی خود را برای این کار اختصاص دادند که شهرستان جم به مانند شهرهای رشت، قم، تهران و دیگر نقاط در بحران کرونا قرار ندارد.

بوشهر| زوج جوان جمی هزینه‌های جشن عروسی خود را صرف مبارزه با کرونا کردند

مختار هنرمند وکیل پایه یک دادگستری، فعال محیط زیست و نجات‌گر سازمان جمعیت هلال احمر بود که پدرش کشاورز، تعزیه‌خوان و جانباز اعصاب و روان است و همسر او نیز گرافیک خوانده و هم اکنون خانه‌دار است.

یک تیر و دو نشان

این زوج در گفتگو با تسنیم می گویند: “مقدمات عروس را فراهم کرده بودیم و دوست داشتیم با توجه به اینکه جشن عقدمون را برگزار نکرده بودیم با برگزاری جشن عروسی، زندگی مشترک را شروع کنیم و حتی تالار عروسی را برای فروردین‌ماه ۹۹ رزرو کرده بودیم.

در اسفندماه ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و هموطنان عزیزمان داغ‌دار  و نگران شدند و از طرفی دیگر مسئولان توصیه کردند که از برگزاری مراسمات و تجمعات انسانی پرهیز کنید، ما هم برای حفظ سلامتی مردم از برگزاری مراسم عروسی در عید امسال صرف نظر کردیم.

بر این عقیده هستم که تجملات و مهریه بالا ضامن خوشبختی نیست و با پیشنهاد همسرم تصمیم گرفتیم با توجه به وضعیت فعلی جامعه، زندگی مشترک را ساده آغاز کنیم و هزینه مراسم را برای مقابله با ویروس کرونا و امور خیریه صرف کنیم.

با توجه به اینکه عضوی از جمعیت هلال احمر هستم و از نزدیک شاهد تلاش این عزیزان در زمینه‌های مختلف به خصوص مبارزه با کرونا بوده‌ام، تصمیم گرفتم بخشی از هزینه‌های مراسم عروس را به این نهاد اختصاص بدهم.

بخشی دیگر از هزینه را به گروه مردمی “بانیان آزادی”  اختصاص دادیم که در این مدت چندین روستای بخش مرکزی جم را برای مبارزه با ویروس کرونا ضدعفونی می‌کنند.”

خانواده‌ها موافق این اقدام بودند

با توجه به اینکه در شهرستان جم رسم است عروسی با لباس‌های محلی برگزار شود و همه خانواده‌ها چشم انتظار جشن عروسی فرزندشان هستند اما خانواده‌ها موافق این اقدام بودند و به تصمیم من و همسرم احترام گذاشتند.

کادر پزشکی و درمان در کشور با سختی‌های زیادی روبه‌رومواجه هستند و تاکنون نیز چندین شهید سلامت داشته‌ایم و ما نیز باید با خانه ماندن و جلوگیری از ایجاد تجمعات انسانی به این عزیزان کمک کنیم تا زنجیره انتقال این بیماری را قطع شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا