جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26689
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پذیرش مسافر در ایام تعطیلات نوروز در مدارس استان بوشهر ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 29 اسفند 1398 - 14:27

علیمراد کرمی در نشست ویدئو کنفرانسی با روسا و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر با بیان اینکه سال ۹۸ با همه فراز و نشیب‌ها  رو به پایان است اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ سالی سرشار از اتفاقات متعددی بود که شهادت سردار قاسم سلیمانی در راس همه این اتفاقات بوده که دگرگونی خاصی در حال مردم ایران به‌وجود آورد.

وی از اجرای طرح رتبه‌بندی کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: در این سال شاهد اجرای طرح رتبه‌بندی و ۵۰ درصد فصل دهم بودیم که کمک خوبی به کارمندان آموزش و پرورش شد.

مدیرکل آموزش و پروش استان بوشهر با اشاره به انتشار ویروس کرونا افزود:در پی انتشار این ویروس و تعطیلی مدارس آموزش‌های مجازی در استان بوشهر آغاز شد ولی فضای مجازی نمی‌تواند جای کلاس و فضای واقعی مدرسه را بگیرد.

کرمی از راه‌اندازی شبکه تلویزیون اینترنتی شتاب آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد و افزود: راه‌اندازی شبکه تلویزیونی و  اینترنتی شتاب یکی از خلاقیت‌های آموزش و پرورش بود که در مدت کوتاهی توانست جایگاه خوبی در بین دانش‌آموزان  استان پیدا کند و این شبکه مورد توجه وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز فعالیت این شبکه ۱۶۸ فیلم آموزشی معادل ۳۳۶۰ ساعت آموزشی تولیدشد خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۲۵ هزار دانش‌آموز به صوت آنلاین و ۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت آفلاین  برنامه‌های این شبکه را دنبال کردند.

مدیرکل آموزش و پروش استان بوشهر یکی از ویژگی‌های شبکه شتاب حضور ۱۱۰ نفر از معلمان از نقاط مختلف استان برای تدریس دانست و افزود: معلمانی که از نقاط مختلف استان خود را به مرکز استان رساندند تا محتوای آموزشی را از طریق شبکه شتاب به دانش‌آموزان ارائه کنند همانند پرستاران و پزشکانی هستند که در خط مقدم جبهه سلامت در حال خدمت هستند.

کرمی با بیان اینکه بعد از پایان بحران کرونا از ظرفیت شبکه شتاب به عنوان آموزش مکمل استفاده می‌شود گفت: از ۲۹ اسفندماه  آموزش مجازی دانش‌آموزان در استان بوشهر همزمان با مدارس تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه شبکه شتاب آمادگی دارد تا بعد پایان تعطیلات نوروزی آموزش‌های خود را از سر بگیرد خاطرنشان کرد:
برخی دانش‌آموزان به اینترنت و تلویزیون دسترسی دارند و می‌توانند به راحتی از محتوای تولیدی در فضای مجازی و تلویزیون استقاده کنند و برخی که با محدودیت روبه‌رو هستند اما از برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده می‌کنند اما در بعضی مناطق که دانش‌آموزان به اینترنت و برنامه‌های تلویزیون دسترسی ندارند راهبران آموزشی دانش آموزان این روستاها را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پروش استان بوشهر با بیان اینکه ستادهای اسکان در ایام تعطیلات نوروز لغو است گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ایام تعطیلات پذیرش مسافر در مدارس استان بوشهر ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه ارائه هر نوع پیک تحت هر عنوان مانند پیک نوروزی، آدینه و هر موسسه‌ای به مدارس ممنوع است افزود: در این راستا جلو ورود موسسات سودجو گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۸ هفته آموزشی در اسفند، فروردین و اردیبهشت تعیین شده است خاطرنشان کرد: در تعطیلات مدارس اسفند بر اساس بودجه‌بندی کتب درسی به اندازه ۴ هفته آموزشی به صورت مجازی تدریس شده است.

مدیرکل آموزش و پروش استان بوشهر  تاکید کرد: اگر روند تعطیلات مدارس ادامه یابد آموزش‌های مجازی برای ۴ هفته آموزشی در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

کرمی از راه‌اندازیکارگاه  تولید ماسک در مدارس استان خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۱۵ کارگاه تولید ماسک در مدارس فعالیت می‌کنند و تاکنون بیش از ۵۲ هزار ماسک در مدارس استان تولید و به بازار عرضه شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا