چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26637
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه به استان بوشهر شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر خواهیم بود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 27 اسفند 1398 - 13:12

فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور از اواخر روز سه شنبه و تداوم فعالیت در روز‌های چهارشنبه تا اواخر روز یک‌شنبه هفته آینده، به تناوب آسمان استان ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه تشدید فعالیت سامانه بارشی محدود به دو بازه زمانی است تصریح کرد: بارش‌ها در روز‌های چهارشنبه و شنبه مقدار و شدت بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین همراه با وزش باد، افزایش تلاطم دریا به ویژه در روز‌های چهارشنبه و شنبه مورد انتظار است.

شکوهی‌پور زمان مو اول بارش‌ها را از سه‌شنبه تا پنجشنبه و موج دوم بارش‌ها را در روز‌های جمعه تا دوشنبه هفته آینده دانست و افزود: این سامانه در سطح استان، سواحل استان و خلیج فارس فعال خواهد بود.

او افزود: به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها طی فعالیت این سامانه، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در روز‌های چهارشنبه و شنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر  از افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۲ متر به‌ویژه در روز‌های چهارشنبه و شنبه خبر داد و تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم از مسیل‌ها و رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

شکوهی‌پور گفت: به سبب تلاطم دریا، از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری در روز‌های چهارشنبه و شنبه اجتناب شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا