جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26562
تعداد نظرات: ۰

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود امواج ناپایدار جو و افزایش ناپایداری‌های جوی به غرب و جنوب غرب کشور، آسمان این استان تا روز یکشنبه باران دارد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 25 اسفند 1398 - 11:31

پیام مساعدی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: بر روی دریا و در برخی از نقاط بویژه در نیمه شمالی و مناطق شرقی استان طی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد  پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: طی این مدت به سبب وزش متناوب باد شدید علاوه بر اینکه دریا بویژه سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم می‌شود وقوع پدیده گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط جوی و دریایی پایدار و آرامی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید، بطور مجدد ناپایداری‌های جوی و دریایی افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر ابری گاهی همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک، در برخی نقاط بویژه بر روی دریا و نیمه شمالی استان گاهی همراه با بارش پراکنده باران و احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی و از عصر به طور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ گاهی ۴۲ کیلومتر در ساعت و امروز در سواحل شمالی و مرکزی استان با سرعت ۱۸ تا ۴۴  و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ و فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و فردا ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۶ بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۲۰، جزر دوم ساعت ۱۸:۳۸ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۹ خواهد بود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا