جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26474
تعداد نظرات: ۰

معاون سیاسی فرماندار عسلویه استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برپایی هر گونه نمایشگاه در این شهرستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 21 اسفند 1398 - 09:16

سید علیرضا سجادی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه افزود: دستگاه‌های اجرایی با متولیان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا همکاری کنند و در این ارتباط باید از برگزاری هرگونه نمایشگاه، جشنواره غذایی، روز بازارها و هرگونه اجتماع که سلامت مردم را به خطر بیندازد، جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به شرایط ایجادشده در کشور و  احتکار برخی اقلام موردنیاز مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط افراد سودجو، لازم است اداره صنعت و معدن شهرستان عسلویه با همکاری شبکه بهداشت نظارت لازم بر اصناف برای جلوگیری از تخلف را داشته باشند.

سجادی با توجه به گستردگی و در دسترس بودن فضای مجازی، می‌توان از این محیط برای  ارائه آموزش‌های لازم به مردم  زمینه افزایش آگاهی‌های  مرتبط با پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس استفاده کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار عسلویه بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظفند با شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان نبی اکرم (ص) برای پیشگیری از کرونا ویروس همکاری و مساعدت کامل داشته باشند.

وی تأکید کرد: همسایگی با خلیج‌فارس و ورود لنج‌ها و کشتی‌ها، شهرستان عسلویه را بیشتر در معرض ورود کرونا ویروس قرار داده‌است و باید سرنشینان لنج‌ها و کشتی‌ها قبل از ورود به کشور مورد معاینه قرار گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد شبکه بهداشت و درمان، ارائه توصیه‌ها و اقدامات ضروری و پیشنهاد مصوبات در این زمینه گفت: مراقبان سلامت شهرستان عسلویه در پایگاه‌های بهداشتی مرزی به صورت شبانه‌روزی در حال کنترل، معاینه و آموزش هستند.

جاسم زارعی اظهار داشت: همکاران بهداشتی در مبادی ورودی دریایی در سه بندر عسلویه، نخل تقی و مجتمع بندری پارس مسافران و ملوانان را قبل از ورود مورد معاینه قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه تیم‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان عسلویه نیز در آمادگی کامل برای انتقال موارد مشکوک به بیمارستان هستند اضافه کرد: آموزش‌های لازم به صورت پمفلت، بنر، موشن گرافی و غیره توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان در فضای مجازی و شهرستان به صورت مستمر در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا سواد سلامت و سطح آگاهی مردم نسبت به کرونا ویروس و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن افزایش یابد.

زارعی بیمارستان امام خمینی کنگان را به عنوان محل تعیین‌شده قرنطینه جنوب استان بوشهر اعلام کرد و افزود: تاکنون مورد مثبتی از کرونا در شهرستان عسلویه مشاهده نشده‌است، موارد مشکوک نیز با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان نبی اکرم، طبق پروتکل وزارت بهداشت، معاینه و پس از انجام آزمایش‌ها و اقدامات سرپایی، سلامت آنان تأیید و ترخیص شده‌اند.

منبع:ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا