شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26465
تعداد نظرات: ۱

از مناسب ترین شیوه های جلوگیری از این ویروس در تمامی رفرنس های پزشکی شست وشوی منظم دست ها است، همچنین عدم حضور در مکان های شلوغ و پرتردد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 21 اسفند 1398 - 08:57

تغذیه و کروناویروس

  1. بایدها و نبایدهای تغذیه ای به هنگام شیوع ویروس کرونا

با آغاز  این بیماری در چین و سپس شیوع آن در ایران ، نگرانی ها از سلامت غذایی که افراد باید و یا نباید بخورند افزایش یافته است. از مناسب ترین شیوه های جلوگیری از این ویروس در تمامی رفرنس های پزشکی شست وشوی منظم دست ها است، همچنین عدم حضور در مکان های شلوغ و پرتردد.

  1. برای تقویت سیستم ایمنی بدنمون چیکار کنیم؟

عدم مصرف سیگار و قلیان، ورزش ملایم در منزل ، خواب کافی ، کاهش استرس ، عدم مصرف الکل، مصرف منظم سبزیجات و میوه جات

  1. چه غذاهایی بهتره مصرف کنیم؟

از نظر علم تغذیه دریافت منابع غذایی حاوی ویتامینc مانند پرتقال توسرخ ، لیموشیرین ، نارنگی ، کیوی ، فلفل دلمه ای

منابع غذایی حاوی ویتامین Aمانند اسفناج ، هویج، بروکلی، فلفل دلمه ای قرمز

منابع غذایی حاوی ویتامین ب۶ : مرغ ، ماهی،سویا ، تخم مرغ

منابع غذایی :حاوی سلنیم : بادام زمینی ، آجیل، ماهی، مرغ

منابع غذایی حاوی آهن : گوشت ، مرغ، جگر

  1. چه غذاهایی مصرف نکنیم؟

غذاهای نیم پز شده، انواع استیک ها ، کوبیده های نیم پز ، انواع دل و جگر که در بیرون خانه طبخ شوند.

  1. میوه سبزیجات را با چه روشی می توان ضدعفونی کرد؟

بسیاری از افراد با استفاده از سرکه و نمک اقدام به ضدعفونی میوه ها وسبزیجات میکنند ، لازم به ذکر است اگراین شیوه شاید برروی انگل و یا باکتریهاموثر باشد اما برروی این ویروس تاثیری ندارد. بهترین شیوه شست وشو به وسیله مایع گندزدای سبزیجات یا یک قطره مایع ظرفشویی و یک قطره وایتکس و شست وشوی فراوان با آب است. به هیچ عنوان سبزیجات و میوه جات را به دلیل آلودگی احتمالی از رژیم غذایی خود حذف نکنید، زیرا بسیار برای حفظ سلامتی شما و تقویت سیستم ایمنی شما مفید خواهد بود. حتی میتوانید سبزیجات را اندکی حرارت دهید و سپس مصرف کنید البته محتوای ویتامین سی سبزیجات در این صورت کمتر خواهد بود.

  1. آیا فریزکردن مواد غذایی باعث از بین رفتن این ویرووس خواهد شد؟

متاسفانه این ویرووس تا دماهای بسیار پایین هم می تواند زنده بماند. بهترین شیوه پخت کامل و حرارت دادن است. توصیه می شود اگر از سلامت نان های سنتی اطمینان ندارید آنها را دوباره حرارت دهید. می توانید چند دقیقه آن ها را در مایکرویو بگذارید سپس مصرف کنید.

  1. اگه ویتامین D بخورم دیگه به ویرووس کرونا مبتلا نمیشم؟

متاسفانه شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تشویق به مکمل این ویتامین پخش شده است. هیچ شواهدی وجود ندارد که از این فرضیه حمایت کند. تنها برای کسانی که کمبود سطح ویتامینD آنها تشخیص داده شده توصیه می شود بر اساس دستور پزشک اقدام به دریافت این ویتامین کنند. برای بقیه افراد تنها دوز تصویب شده (ماهانه یه عدد پرل ۵۰ هزار ویتامین) توسط وزارت بهداشت توصیه می گردد.

  1. آیا دارو و یا واکسن خاصی برای درمان یا پیشگیری این ویروس در بازار وجود داره؟

متاسفانه هنوز داروی تایید شده ای برای درمان این ویروس وجود نداره ، درمان بیماران فعلا از طریق داروهای ضدمالاریا و ضدایدز صورت میگیرد. متاسفانه برخی سودجویان اقدام به توزیع داروهایی با نام داروی پیشگیری کننده از کرونا در بازار کرده اند که صحت ندارد. شرکت های بزرگ دارویی در سراسر جهان اقدام به کشف واکسن این ویروس کرده اند اما هنوز تایید و روانه بازار مصرف نشده است.


تعداد نظرات: ۱
فائزه مهرنام
08:57 - 1398/12/21

مقاله ی عالی بود،ممنون واقعا،خیلی صریح و آسان نوشته شده، سپاسگزارم از مطالبتون.

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا