پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26389
تعداد نظرات: ۰
سید حسن محمدی

به قلم سید حسن محمدی

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 12 اسفند 1398 - 11:33

ین روزها عده ای ظاهرا به قصد دلسوزی برای مردم قم دست به نشر مغالطاتی زده اند که نه تنها هیچ دردی دوا نمی کند بلکه ممکن است دل برخی از اهالی قم را هم سنگین کند. فارغ از اینکه در این روزهای سخت این مطالب به چه قصدی منتشر می شود به بررسی این موضوع می پردازم.
مطلب مورد بحث به صورت احساسی به قضیه ابتلای مردم قم به کرونا اشاره کرده و مشخصا ایرانیان دیگر را روبروی مردم قم قرار داده و گفته چرا هیچ کس برای مردم قم در وضعیت واتساپی و صفحه اینستاگرام خود تسلیت نگفت و ابراز همدردی نکرده است؟!
اگر بپذیریم که تسلیت و همدردی ملی زمانی رخ می دهد که در یک اتفاق غیر منتظره عده زیادی جان خود را از دست می دهند، می بینیم که خوشبختانه تا کنون و پس از ده روز هنوز شمارِ از دست رفتگانِ بر اثر کرونا نه تنها در قم که در سرتاسر ایران به یک فاجعه ملی بدل نشده است.
در واقع جنس این واقعه از جنس حادثه هایی چون سقوط اتوبوس سربازان وطن در دره، پلاسکو، سانچی، سقوط هواپیمای تهران به یاسوج، سقوط هواپیمای اوکراینی و …  نیست که صدها تن جان باخته باشند و مردم و مسئولین به صورت ملی ابراز همدردی کنند.
بنابراین هر چند میانگین جانباختگان کرونایی در کشورمان نسبت به مبتلایان، از چین هم بالاتر بوده اما اگر این ۳۴ جانباخته را با جانباختگان تصادف روزانه در کشور مقایسه کنیم آمار بسیار کمی است.
 واضح است که نزدیک به ۳۰ استان کشور در ۳۴ جانباخته بر اثر کرونا سهیم بوده اند. پس نه قم و نه هیچ یک از استان های کشور در این قضیه مستثنی نبوده و کل ایران درگیر این بیماری است. در واقع همه استان های کشور دچار این بیماری شده اند.
پس بیاییم به جای انتشار این مطالب دل سنگین کن تخم همدلی افشانده و با همت جمعی توصیه های متخصصان امر را تا فروکش کردن شدت این بیماری ادامه دهیم.

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا