شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26386
تعداد نظرات: ۰

فردی که با ترفند خیر بودن و با سوء استفاده از اعتماد کاربران یکی از شبکه‌های اجتماعی، کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 12 اسفند 1398 - 11:21

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در پی مراجعه چند تن از هم استانی‌ها به پلیس فتا و طرح شکایتی در زمینه کلاهبرداری از آن‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ مهدی قاسمی ادامه داد: شاکیان اعلام می‌کردند که هنگام فعالیت در اینستاگرام، پیامی از یک صفحه برایشان ارسال و درخواست ارتباط مجازی با زبان انگلیسی مطرح شده است.

 

 

او افزود: گرداننده صفحه در ارتباط با کاربران، خود را ساکن یک کشور اروپایی معرفی و اعلام کرده همسرش ایرانی بوده و فوت کرده و خود او نیز به‌علت بیماری سرطان، فرصت کمی برای زندگی دارد و قصد دارد کل دارایی خود را برای امور خیریه درمانی هزینه کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: متهم سپس اعلام کرده بیش از یک میلیون دلار برای بیماران هموطن خانمش در نظر گرفته و قصد ارسال مبالغ خیریه به حساب کاربر دارد که  ۱۰ درصدش به عنوان حق الزحمه به کاربر تعلق می‌گیرد و بقیه باید در راه درمان بیماران صعب العلاج هزینه شود.

قاسمی بیان کرد: مجرم با بیان اینکه به‌علت محدودیت‌های بانکی، امکان انتقال به‌صورت حساب به حساب را ندارد و با پست ویژه از طریق یکی از کشور‌های همسایه ارسال می‌کند، با تهیه تصاویری از جعبه حاوی ارز‌ سعی در جلب اعتماد افراد داشت.

او افزود: این مجرم در چند مرحله به بهانه‌های مختلف نظیر جریمه پولشویی، عوارض و مالیات گمرکی، مهر و موم کردن جعبه و… مبالغ زیادی پول از هموطنان دریافت کرده که با تکرار درخواست پول از سوی کلاهبردار و مراجعه مالباختگان به پلیس فتا استان بوشهر، پرونده قضایی تشکیل شد و با هماهنگی مقام قضائی و در پیگیری تخصصی، هویت کلاهبردار و همدستان او شناسایی شده و اقدامات تکمیلی برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا بوشهر با بیان اینکه کلاهبرداران اینترنتی علاوه بر تسلط بر شیوه‌های فنی از روش‌های گوناگون در حوزه روانشناسی در سوء استفاده از کاربران بهره می‌برند، به کاربران هشدار داد: از پاسخگویی به تماس‌‎ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط مجازی افراد ناشناس و مشکوک خودداری کنند و فریب این گونه کلاهبرداری‌ها و یا موارد مشابه را نخورند.

قاسمی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی به پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در قسمت گزارش مردمی، آن‌ها را ثبت کنند تا این موضوعات پیگیری شود و شاهد برقراری هرچه بیشتر امنیت در فضای مجازی و مصون ماندن کاربران از آسیب‌های احتمالی این حوزه باشیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا