شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26340
تعداد نظرات: ۰

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز با هدف بازدید از روند مبارزه با هجوم ملخ‌ها وارد بوشهر شد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 8 اسفند 1398 - 11:57

باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر؛ عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان دشتی نحوه مبارزه با ملخ‌ها بازدید خواهد کرد.

او همچنین بازدید از باغ‌های کنار پیوندی شهرستان دشتی و چند واحد گلخانه‌ای را در برنامه دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی پیش از این نیز اوایل دی همراه با معاون رئیس جمهور به بوشهر سفر و چند طرح کشاورزی را افتتاح کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، اکنون مبارزه با هجوم ملخ‌ها برای به حداقل رساندن آسیب به مزارع در اولویت این سازمان قرار دارد.

محمدتقی منوچهری افزود: برای تحقق این مهم تاکنون دو گروه از استان‌های فارس و تهران همراه با هواپیمای سمپاش در استان بوشهر مستقر شده‌اند.

او ادامه داد: هجوم دوباره ملخ‌ها که از اواخر بهمن امسال آغاز شده در مقایسه با پارسال سه برابر شده، ولی با تمهیدات پیش بینی شده جای نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به اینکه استان بوشهر یکی از کانون‌های ورود این ملخ‌ها به کشور است اگر مبارزه جدی صورت نگیرد گستره هجوم ملخ‌ها به سایر استان‌ها نیز کشیده می‌شود که با هدف پیشگیری از این معضل برنامه‌های مناسبی در جریان سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی خواهد شد.

منوچهری گفت: تاکنون ۴۲۵ هکتار از اراضی استان بوشهر در مقابل هجوم ملخ‌ها سمپاشی شده است.

علیمراد سرافرازی معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور هم اوایل هفته برای بررسی هجوم ملخ و نحوه مبارزه با آن به بوشهر سفر کرده بود.

به گفته او، پارسال عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در ۷۵۰ هزار هکتار انجام شد، اما امسال پیش بینی می‌شود این میزان به یک میلیون هکتار بسته به شرایط افزایش یابد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا