شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26316
تعداد نظرات: ۰

هواشناسی بوشهر با اشاره به خروج سامانه بارشی از استان، از کاهش دما و وقوع مه خبر داده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 7 اسفند 1398 - 17:23

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی نشان می‌دهد، امروز با خروج امواج ناپایدار از استان و نفوذ یک توده هوای به نسبت سرد، ضمن کاهش ناپایداری‌های جوی و کاهش ابر، دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد و این روند کاهش دما فردا نیز ادامه دارد.

زهرا راستگو با اشاره به کاهش تلاطم دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان، افزود: سواحل جنوبی و برخی سواحل مرکزی به سبب وزش باد شمال غربی، همچنان مواج خواهد بود.

او ادامه داد: همچنین تا پایان هفته در ساعاتی از شب و صبح به ویژه در نیمه شمالی، سواحل شمالی و مرکزی استان، وقوع پدیده مه و گاهی کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی، با اشاره به میزان بارش در استان، گفت: دیلم با ۶ میلیمتر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داد.

راستگو افزود:همچنین دیروز برازجان و اهرم با ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط بودند و امروز جم با ۱۳ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشت.

او بیان کرد: با توجه به روند کاهشی دما انتظار داریم امروز دیر، کنگان و عسلویه با ۲۳ درجه گرمترین نقاط باشند و صبح فردا کمترین دما با ۹ درجه در جم به ثبت برسد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی،  آسمان استان را در این مدت،  قسمتی ابری در برخی نقاط شرقی استان تا عصر امروز همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی کرد و گفت: در طول روز شاهد کاهش ابر و کاهش دما، وزش باد و در برخی نقاط گرد و خاک خواهیم بود و در  ساعاتی از امشب و صبح فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و کاهش دید رخ می‌دهد.

راستگو، جهت وزش باد را شمال غربی تا غربی عنوان کرد که روی دریا با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، و در سواحل استان با سرعت ۱۶ تا ۳۸ خواهد وزید اما در سواحل جنوبی سرعتش به تا ۴۴ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.

او افزود: ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ و از امشب به تدریج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود اما در سواحل جنوبی به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۱ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۰۱، جزر دوم دریا ساعت ۱۵:۴۸ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۸ است.


برچسب ها: #بوشهر #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا