سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26302
تعداد نظرات: ۰

رئیس سازمان صعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طرح نظارت بر بازار شب عید با هدف کنترل قیمت اقلام مورد تقاضای مردم برای عید نوروز در این استان آغاز شد و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 7 اسفند 1398 - 17:17

سید حسین حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پایش مستمر بازار بیشتر با هدف کنترل قیمت کالاهایی همچون شیرینی، پوشاک، منسوجات، کیف و کفش و سایر اقلامی است که در این ایام مورد تقاضای بیشتری واقع می‌شوند.

نظارت بر بازار شب عید در بوشهر آغاز شد

وی بیان کرد: همزمان با گشت‌‏های سازمان صنعت، معدن و تجارت گشت‌های مشترک بین دستگاهی نیز همزمان ادامه می‎یابد و همچنین سامانه ۱۲۴ نیز به صورت تلفنی پذیرای گزارش‎های شهروندان در زمینه نظارت بر بازار پایان سال است.

حسینی ادامه داد: برای ایام نوروز بازرسان طرح تشدید نظارت بر بازار و اصناف همکاری دارند و بسیج اصناف نیز از ظرفیت خود برای اجرا طرح‎های تشدید اضافه می‎شوند.

وی بیان کرد: شماری ناظران افتخاری نیز آموزش‎های لازم را فراگرفتند و با هدف نظارت بر بازار راهی این عرصه می‎شوند.

حسینی ادامه داد: در ارتباط با تامین میوه شب عید نیز امسال قرارداد منعقد و ۳۰۰ تن سیب به سردخانه مرکز استان بوشهر حمل شده‌است.

وی گفت: همچنین ۵۰۰ تن پرتقال از جیرفت به مقصد بوشهر بارگیری شده که به محض رسیدن به بوشهر در سردخانه‎ها ذخیره سازی و پس از اطلاع رسانی از سوی ستاد تنظیم بازار توزیع آنها آغاز می‎شود.

حسینی ادامه داد: سایر اقلام مورد نیاز شهروندان برای ایام نوروز از جمله برنج، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز پیش بینی‌های لازم برای تامین آن انجام و ذخایر اکنون به اندازه کافی صورت گرفته‌است.

وی اظهار داشت: در این ارتباط نشست ستاد تنظیم بازار نیز به صورت هفتگی برگزار و وضعیت ذخایر استراتژیک به صورت مستمر رصد می‎شود.

حسینی یادآور شد: در ۱۱ ماه امسال شمار بازرسی‎، گشت‎های مشترک و پرونده‎های متخلفان در استان بوشهر در ۲مقطع ابتدایی سال و بازه زمانی پس از افزایش قیمت بنزین به طور متوسط ۵۱ درصد افزایش یافته‌است.

وی بیان کرد: در این مدت شمار گشت‎های مشترک به ترتیب سه هزار و ۱۰۹ گشت مشترک انجام شد که حاصل آن یکهزار و ۵۷۱ فقره پرونده برای متخلفان صنفی تشکیل شد.

حسینی اظهار داشت: شمار بازرسی‎ها نیز در ۱۱ ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ هزار و ۶۱۱ مورد انجام شد که شمار پرونده‎های تشکیل شده در جریان این بازرسی‌ها سه‎هزار و ۶۳۳ فقره است که از لحاظ تعداد ۱۲ درصد و از لحاظ پرونده‎ها ۱۷ درصد رشد داشته‌است.

وی گفت: در این ارتباط اولویت نخست رسیدگی به شکایت‎های تلفنی است که به صورت مستمر رسیدگی و نتیجه آن به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نمایشگاه بهاره نیز گرچه مصوب شده‌است ولی به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی برگزاری آن اکنون متوقف شده‌است ولی به اصناف اعلام شده از ظرفیت فروش فوق‌العاده و حراج استفاده کنند تا بخشی از نیازهای مردم از این محل تامین شود.

وی گفت: در این ارتباط شمار مرکزهای ارائه اقلام شب عید مانند سیب و پرتقال افزایش می‎یابد تا با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از تجمع مردم پیشگیری شود.

حسینی ادامه داد: در ارتباط با وسایل بهداشتی مانند ماسک، ژل ضدعفونی و مایع شست و شوی دست که از طریق داروخانه عرضه می‌شد مقرر شد نظارت و بازدید لازم از مرکزهای عرضه این کالاها انجام شود تا محدودیتی برای تامین نیاز شهروندان صورت نگیرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا