شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26123
تعداد نظرات: ۰

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت:کارشناسان ببیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تمامی مسافرین لنج‌های ورودی خارج از کشور در بنادر دلوار و بوالخیر را نسبت به بیماری کرونا مورد پایش و بررسی قرار می‌دهند. به گزارش «صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس عادل مقدس رئیس شبکه بهداشت و درمان…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 21 بهمن 1398 - 12:57

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت:کارشناسان ببیماری‌های شبکه بهداشت و درمان تمامی مسافرین لنج‌های ورودی خارج از کشور در بنادر دلوار و بوالخیر را نسبت به بیماری کرونا مورد پایش و بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش «صدای استان » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس عادل مقدس رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده این شهرستان بیان کرد: جهت جلوگیری از اخلال در روند پهلوگیری لنج‌ها پس از انجام تشریفات اداری بنادر، همه مسافرین به پایگاه قرنطینه بهداشت، مستقر در بنادر دلوار و بوالخیر هدایت شده و در رابطه با بیماری کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: در صورتی که فردی مشکوک به ابتلای این بیماری تشخیص داده شود به بیمارستان‌های مرجع در استان جهت بررسی بیشتر و انجام قرنطینه معرفی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان تصریح کرد: تاکنون در هیچکدام از مبادی ورودی شهرستان موردی از کرونا مشاهده و گزارش نشده و این اطمینان را به هموطنانمان می‌دهیم که با حساسیت لازم و در طول شبانه روز با حضور مستمر در پایگاه قرنطینه بهداشت در بنادر، این مورد را پیگیری و در تامین سلامت مردم کوشا باشیم.

مقدس عنوان کرد: بیماری کرونا علائمی شبیه سرما خوردگی داشته و ممکن است با تب، سرفه، تنگی نفس، لرز و درد بدن، گلودرد، سر درد، سر گیجه، اسهال، تهوع، استفراغ و آبریزش بینی همراه باشد.

او با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی افزود: شستشوی مکرر دست‌ها، رعایت آداب تنفسی مانند پوشاندن دهان با دستمال در هنگام سرفه و عطسه و خودداری از دست دادن و روبوسی کمک شایانی در جلوگیری از انتقال این بیماری خواهد کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا