پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26119
تعداد نظرات: ۰

بعد از مدتها بالاخره رای قطعی دادگاه مهدی قائدی صادر و بازیکن استقلال مقصر این تصادف شناخته شد. به گزارش «صدای استان »؛ به دنبال حادثه رانندگی نهم بهمن ۱۳۹۶ که در پی انحراف خودرو مهدی قائدی و همراهانش در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر رخ داد، احمدرضا شاکر یکی از سرنشینان جان باخت و…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 21 بهمن 1398 - 12:55

بعد از مدتها بالاخره رای قطعی دادگاه مهدی قائدی صادر و بازیکن استقلال مقصر این تصادف شناخته شد.

به گزارش «صدای استان »؛ به دنبال حادثه رانندگی نهم بهمن ۱۳۹۶ که در پی انحراف خودرو مهدی قائدی و همراهانش در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر رخ داد، احمدرضا شاکر یکی از سرنشینان جان باخت و قائدی هم آسیب جدی دید و ماهها از میادین فوتبال دور شد.

در این سانحه رانندگی و بر اساس گزارش پلیس، مهدی قائدی بدون داشتن گواهینامه به عنوان راننده در خودرو حضور داشته است که به همین دلیل خانواده شاکر از قائدی به دادگاه شکایت کردند و پرونده تحت عنوان قتل غیرعمد در دادگاه بررسی شود.

 

صدور حکم دادگاه مهدی قائدی + عکس

 

در جلسه دادگاهی که مصادف با سالگرد احمد رضا شاکر هم محسوب می‌شد، مهدی قائدی به همراه قاضی و وکیل این بازیکن خواهان بخشش از سوی خانواده شاکر شدند که در نهایت مادر مرحوم احمد رضا شاکر حاضر به دادن رضایت نشد تا این جلسه به تعویق بیفتد.

با گذشت نزدیک به دو سال از این اتفاق تلخ، رای نهایی درباره این پرونده از سوی دادگاه بوشهر صادر شد. در رای اولیه قائدی به عنوان راننده ماشین شناخته و محکوم شد. مهاجم جوان و گلزن استقلال اما به رای صادر اعتراض کرد. دادگاه سرانجام حکم نهایی را امروز اعلام کرد.

 

حکم قطعی دادگاه مهدی قائدی به روایت دادستان بوشهر

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: حکم صادره از دادگاه بد‌و‌ی در خصوص مهدی قائدی دایر بر بی احتیاطی در امر رانندگی منجر به قتل و صدمه بدنی غیر عمدی با حذف مجازات تکمیلی در شعبه پنجم دادگاه تجدید نظر استان بوشهر تایید شد و به مرحله قطعیت رسید.

علی حسن پور افزود: نامبرده پیش از این، در شعبه ۱۰۴دادگاه کیفری بوشهر به پرداخت دیه و ارش در حق اولیای دم و شکات پرونده و همچنین از حیث جنبه عمومی جرم به پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی به عنوان جایگرین یکسال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی (انجام ۲۰۰ ساعت آموزش رایگان فوتبال به نونهالان و نوجوانان) محکوم شده بود.

 

 

 

در این حادثه دادسرای بوشهر پس از شنیدن اظهارات همه افراد و دفاعیات قائدی، او را به عنوان راننده مقصر به سبب رانندگی بدون گواهینامه مجرم شناخت و پرونده با قرار مجرمیت و کیفرخواست برای رسیدگی و صدور رأی به دادگاه کیفری ۲ بوشهر فرستاده شد.

اردیبهشت امسال، دادگاه کیفری ۲ بوشهر، قائدی را به اتهام بی احتیاطی در امر رانندگی منجر به قتل غیر عمد و ایراد صدمه بدنی غیر عمد‌ی، به پرداخت دیه در حق اولیا دم مرحوم شاکر و پرداخت دیه صدمات در حق دیگر شکات پرونده و پرداخت جزای نقدی بدل از یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

 واکنش مادر احمدرضا شاکر به حکم دادگاه

مادر مرحوم احمدرضا شاکر به رای دادگاه مهدی قائدی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران واکنش نشان داد.

وی در گفتگو با یکی از رسانه های کشوری اظهار داشت: شعبه ۵ دادگاه تجدید نظر، رای قطعی پرونده مهدی قائدی را صادر کرده است.  صبح برای من پیامک آمد و من هم به دادگاه مراجعه کردم و گفتند همان حکم قبلی تایید شده و این حکم قطعی است.

او افزود: اینکه ثابت شد که او در سانحه رانندگی پشت فرمان بوده یعنی اینکه خون پسرم پایمال نشده و واقعیت مشخص گردید.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا