جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 26106
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس قوه قضائیه گفت: قاچاق کالا خنجری است که بر پشت تولید می‌خورد و آن را متوقف می‌کند. به گزارش«صدای استان » به نقل از فرارو؛ سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان دادگستری و قضات استان بوشهر افزود: با وجود قاچاق از افزایش و رونق تولید ملی خبری نیست…

تاریخ انتشار: شنبه ، 19 بهمن 1398 - 11:51

صدای استان : رئیس قوه قضائیه گفت: قاچاق کالا خنجری است که بر پشت تولید می‌خورد و آن را متوقف می‌کند.

به گزارش«صدای استان » به نقل از فرارو؛ سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان دادگستری و قضات استان بوشهر افزود: با وجود قاچاق از افزایش و رونق تولید ملی خبری نیست و باید با این مساله بویژه قاچاق سازمان یافته نه به شیوه اداری و سازمانی بلکه به صورت جدی برخورد شود.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا، ضربه جدی به رونق، افزایش تولید و تولید ملی وارد می‌کند و نباید نسبت به آن کوتاهی کرد.

رئیسی گفت: برخورد با قاچاق سازمان یافته برای دستگاه قضا و همه دستگاه‌ها و نهادهای اداری و صادرکنندگان و واردکنندگان مساله مهم و محوری به شمار می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غیرقانونی بودن صید ترال افزود: این شیوه صید همه چیز را تهدید می‌کند و اقتصاد و صیادی را از بین می‌برد و باید نیروی انتظامی، مسئولان سیاسی و وزارت جهاد کشاورزی برخورد کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی نباید اجازه دهد فضا برای صیادانی که قانونمند کار و از اکوسیستم دریایی محافظت می‌کنند به دلیل فعالیت عده‌ای سودجو مشکل ایجاد شود.

وی با اشاره به قاچاق کالا در بندر گفت: بیش از ۲ سال است که نزدیک به یکهزار دستگاه خودرو در بندر بوشهر توقیف شده‌است و این پرونده که در تهران است باید در مدت سه ماه آینده تعیین تکلیف شود.

رئیسی اضافه کرد: قرار است با همت نیروهای دستگاه قضایی پرونده معوقه‌ در کشور نداشته باشیم کار هم در این بخش شروع شده و تلاش می‌شود پرونده‌ها به روز باشد.

وی در باره وضعیت ته لنجی و کالای همراه ملوان گفت: این مساله در استان بوشهر باید سامان یابد.

رئیسی ادامه داد: ملوانان حرف‌هایی در باره ته لنجی دارند که برای ساماندهی این مساله باید شنیده شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر تغییر برخوردها و شیوه رسیدگی به پرونده‌ها گفت: اطاله دادرسی در دستگاه قضا قابل قبول نیست و باید پرونده‌ها در کوتاه ترین زمان بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار دستگاه قضا و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم سخت است.

رئیس قوه قضائیه افزود: رسیدگی و کشف حقیقت کار آسانی نیست قاضی اطلاعاتش نسبت به دو طرف دعوا قابل قیاس نیست و باید از میان شواهد و قرائن و اسناد موجود حقیقت را کشف کند.

وی تاکید کرد: با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی اما در کشف حقیقت بی حوصلگی و کم صبری قابل قبول نیست.

رئیسی افزود: کار دستگاه قضا دلدادگی و کار عاشقانه می‌طلبد و تنها با این دیدگاه است که می‌توان بسیاری از سختی‌ها را پشت سر گذاشت.

وی گفت: باید با اقدام محبت آمیز، مهربانانه و عاشقانه نسبت به کار اقدام کرد.

رئیسی اظهارداشت: به تعبیر رهبر معظم اانقلاب شهید سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب هستند و از شاخص‌های ایشان اخلاص، خستگی ناپذیر بودن است.

وی افزود: نگاه ماه باید دیدگاه سال ۵۷ باشد و با این نگاه بسیاری از گره‌ها در دادگستری و سایر دستگاه‌های اداری کشور باز می‌شود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: با این نگاه دستگاه قضایی باید انقلابی باشد یعنی کسی که با انگیزه انقلابی برای حفظ آن و ارزش‌های انقلاب مسئولیت بپذیرد با همه وجود سعی می‌کند برای انجام وظیفه و تکلیفی که قانون برعهده او گذاشته‌است، هیچ سدی را برای خود مانع تلقی نکند و برای وظیفه مهمی که دارد، اقدام کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا