شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 26065
تعداد نظرات: ۰

علی زینبی از سوی هیات نظارت شورای نگهبان برای کاندیداتوری در حوزه دشتی و تنگستان تاییدصلاحیت شد.     به گزارش «صدای استان »؛ وی هرچند از سوی هیات اجرایی انتخابات تایید شده بود، ولی توسط هیات مرکزی نظارت ردصلاحیت شد. زینبی سابقه معاونت سیاسی استانداری بوشهر در دولت نخست احمدی نژاد را در کارنامه…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 14 بهمن 1398 - 11:44

علی زینبی از سوی هیات نظارت شورای نگهبان برای کاندیداتوری در حوزه دشتی و تنگستان تاییدصلاحیت شد.

 

 

Related imageبه گزارش «صدای استان »؛ وی هرچند از سوی هیات اجرایی انتخابات تایید شده بود، ولی توسط هیات مرکزی نظارت ردصلاحیت شد.

زینبی سابقه معاونت سیاسی استانداری بوشهر در دولت نخست احمدی نژاد را در کارنامه دارد.

جالب اینکه “علی افراشته” استاندار وقت بوشهر و “غلامحسین کرمی” دیگر معاون استانداری در همان مقطع نیز همزمان در حوزه دشتی و تنگستان حضور دارند.

باید منتظر ماند و دید آیا همزمان  استاندار اسبق و دو معاونش در انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد یا در ادامه این شرایط تغییر می کند؟

شمار کاندیداهای انتخابات در استان به ۹۸ نفر رسید

سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: با تایید یک داوطلب دیگر در حوزه دشتی و تنگستان مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده در این حوزه به ۲۱ نفر رسید و تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده نیز در این حوزه به به ۱۵ نفر کاهش یافت.

خسرو دهقانی افزود: با احتساب این تغییرات از ۱۸۴ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم که صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان رسیدگی شده، مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده در چهار حوزه انتخابیه استان به ۹۸ نفر و مجموع داوطلبان رد صلاحیت شده نیز به ۸۶ نفر رسید.

او ادامه داد: بر اساس تبصره ۳ ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مصوب ۲۲/ ۸ / ۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام، آن دسته از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره­ مجلس شورای اسلامی که طبق نظریه­ هیات اجرایی­، هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، «تایید صلاحیت» شده، ولی صلاحیت آنان در شورای نگهبان تایید نشده است، چنانچه نسبت به  تایید نشدن صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصی به همراه دلایل و مدارک معتبر تا امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن‌) به شورای نگهبان ارائه کنند.

سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر با اشاره به اینکه درخواست داوطلبان یاد شده از ۱۵ بهمن تا ۲۱ بهمن رسیدگی می‌شود، بیان کرد: ۲۲ بهمن اسامی قطعی داوطلبان اعلام می‌شود و ۲۴ بهمن این اسامی از سوی هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه آگهی خواهد شد.

استان بوشهر چهار حوزه انتخابیه دارد شامل بوشهر، گناوه و دیلم، دشتستان، دشتی و تنگستان، و دیر، کنگان، جم و عسلویه.

هر کدام از این حوزه‌ها یک نماینده دارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می‌شود.


برچسب ها:
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا