جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25984
تعداد نظرات: ۰

کم کم با ورود نخبگان جامعه در حمایت این جوان ساده دل و ضعیف که حتی انسجام گفتار هم ندارد و دقیقا نمی داند چه می گوید موضوع از ساحت طنز به ساختاری تراژیک رسید .   « صدای استان »؛ با اعلام تأیید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان و حذف گسترده افراد شناخته…

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 10 بهمن 1398 - 19:07

کم کم با ورود نخبگان جامعه در حمایت این جوان ساده دل و ضعیف که حتی انسجام گفتار هم ندارد و دقیقا نمی داند چه می گوید موضوع از ساحت طنز به ساختاری تراژیک رسید .

 

« صدای استان »؛ با اعلام تأیید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان و حذف گسترده افراد شناخته شده یا افراد بعضا تکراری و شروع اعتراضات در بدنه حاکمیت به سمت مکانیزم تأیید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان ناگهان کلیپ کوتاهی از شخصی به نام حسین لعلیان منتشر شد که ایشان خود را کاندیدای تأیید صلاحیت شده ی حوزه انتخابی بوشهر ، گناوه و دیلم معرفی کرد .

 

سادگی و صراحت بی ربط حسین لعلیان در معرفی خود در بحث علت بیکاری جوانان که آن را به دستور رییس حزب می داند شکلی طنز گونه پیدا می کند تا جاییکه این کلیپ یک دقیقه ای دست به دست و صفحه به صفحه در فضای مجازی می چرخد و گروه های خودجوشی از جوانان در طبقات مختلف اجتماعی به عنوان حامیانبرخورد اکثر بازدیدکنندگان با ادبیات و نحوه معرفی ضعیف و ساده ی این شخص برداشتی طنز بود که گویی کسی قصد مزاح در راستای اعتراض به سازوکار تایید صلاحیت ها داشته است اما به ناگاه مشخص شد داستان جدی است و کاندیدایی به نام حسین لعلیان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است ، او خود را کاندیدای بهارستان یازدهم معرفی می کند و با گویش محلی و ساده در مجاورت یک پارچه فروشی بر صندلی نشسته و خود را بنده ی حقیر معرفی می نماید که دارای ارشد مهندسی صنایع است و شخصی نترس ، با وجدان است که از هیچ حزبی تبعیت نمی کند و دستورات هیچ حزبی را به کار نمی برد.

 

سادگی و صراحت بی ربط حسین لعلیان در معرفی خود در بحث علت بیکاری جوانان که آن را به دستور رییس حزب می داند شکلی طنز گونه پیدا می کند تا جاییکه این کلیپ یک دقیقه ای دست به دست و صفحه به صفحه در فضای مجازی می چرخد و گروه های خودجوشی از جوانان در طبقات مختلف اجتماعی به عنوان حامیان او وارد عمل می شوند . گروه های متعددی در شبکه های مجازی تحت عنوان حامیان حسین لعلیان تشکیل می شود و ….

 

کم کم با ورود نخبگان جامعه در حمایت این جوان ساده دل و ضعیف که حتی انسجام گفتار هم ندارد و دقیقا نمی داند چه می گوید موضوع از ساحت طنز به ساختاری تراژیک رسید . جوانان که همواره در منتقدین ساختار انتخاب و عدم مجال اعتراض بودند پیشگام شکل دهی یک اعتراض مدنی خود جوش می شوند و با پر رنگ کردن نقش و رنگ حسین لعلیان جریانی خودجوش را به شکل اعتراض مدنی علیه ساختار نظارت استصوابی و خروجی آن نشان می دهند. از سویی تیغ این اعتراض دو لبه دارد و لبه دیگر آن سمت چهره های شناخته شده و پر ادعای همیشگی انتخابات است که تاکنون نتوانستند اینگونه اتفاق نظری را در اقشار به خصوص جوانان ایجاد کنند تا جاییکه شاید به طور نمادین حتی تحریم کنندگان انتخابات پیش روی نیز به جمع حامیان لعلیان پیوستند.

 

جدای از واقعیت احراز صلاحیت ایشان برای انتخاب مردم!!! تراژدی ماهیت یک حقیقت را نشان می دهد که پارلمان به عنوان یکی از ارکان جمهوریت نظام در سیستم فعلی ،میتواند منتخبینی این چنینی داشته باشد، آنچنانکه در طول چهارسال گذشته حوزه بوشهر ، گناوه و دیلم با نماینده ای پرحاشیه و علاقه مند به دوربین روبرو بود که تازه آن انتخاب ماحصل شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان بود که اعتماد مردم را یکبار به دست آورد و بر باد داد . آری باید قبول کرد اقشار اجتماعی ایران در اعتراضات مدنی حتی به صورت مجازی هم صدا شده اند و این امر از پس مشکلات معیشتی و سوء مدیریت در اجرا و قانون محکم تر می شود.

 

آیا نمایندگان فعلی چه در بودجه های غیر کارشناسی تا درک نکردن شرایط بین المللی و خدمت به اقتصاد لیبرالیستی و بازاری جهت سنگین تر شدن کفه ی رانت و سو استفاده و فربه تر شدن تصدی گری اقتصادی گنگ های تکنوکراسی ، نهادهای اقتصادی کار دیگری می کنند که حسین لعلیان جوان ، ساده و به قول خودش نترس و با وجدان نتواند … قانون رادر اختیار ساختاری که تعیین کننده ی خط مشی تصویب است قرار دادن کار خاصی نیست . آری حسین لعلیان از دست شورای نگهبان در نرفته است بلکه اتفاقا آشکار شدن چالش در مفهوم اصلح در حوزه سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی جهت معرفی به مردم است . یک پیام روشن دارد ، در شرایط فعلی یکهو آلترناتیوهایی اینچنین ظهور می کنند که اتفاقا ممکن است در اقشاری از جامعه مخاطب داشته باشد ، مگر احمدی نژاد در همین پروسه ها انتخاب نشد ؟ یا میرسلیم چه تفاوتی دارد؟ آری ممکن است در روزهای آینده ایشان را از گردونه حذف کنند اما واقعیت را که نمی توانند حذف کنند ! حتی اگر شبه گاندی ها را وارد گود کنند …

 

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا