پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25959
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به تشدید بارندگی‌ها از پنج‌شنبه تا شنبه دمای هوا به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد. به گزارش «صدای استان»؛ احمد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سرمای شدید محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند اظهار داشت:…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 7 بهمن 1398 - 13:45

صدای استان : مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به تشدید بارندگی‌ها از پنج‌شنبه تا شنبه دمای هوا به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش «صدای استان»؛ احمد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سرمای شدید محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند اظهار داشت: در این مدت احتمال وزش باد شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بنابراین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی کاملاً احساس می‌شود تصریح کرد: به گوجه کاران توصیه می‌شود محصولات را در فاصله ساعت‌های سه تا ۶ صبح آبیاری کنند و در صورت امکان نسبت به کشیدن پلاستیک روی ردیف‌های کشت و برافروختن آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام کنند.

سبحانی با بیان اینکه گلخانه داران نیز نسبت به گرم نگه‌داشتن گلخانه‌های خود اقدام کنند گفت: کشاورزان توجه داشته باشند در روزهای اخیر به علت برودت هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را انجام ندهند چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی یا باغی آن‌ها شود.

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کاهش دما در ارتفاعات بیشتر است، بنابراین توصیه می‌شود باغداران شهرستان‌های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعات اوج سرما یعنی از ساعت سه تا ۶ صبح باغات مرکبات خود را آبیاری کنند.

وی گفت: در این مدت احتمال وزش باد شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد، بنابراین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی کاملاً احساس می‌شود.

سبحانی افزود: کشاورزان توجه داشته باشند در روزهای اخیر به علت برودت هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو را انجام ندهند چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی یا باغی آن‌ها شود.

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: گوجه کاران در صورت امکان نسبت به کشیدن پلاستیک روی ردیف‌های کشت و برافروختن آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا