پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25853
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : امام جمعه موقت بوشهر گفت: کمترین تاثیری که ارائه برخی مستندات در خصوص داوطلبان دارد این است که صلاحیت مالی، اخلاقی و دینی افراد محرز نشود و شورای نگهبان در این شرایط کمترین کاری که می‌تواند انجام دهد عدم احراز است و فرد فرصت دارد صلاحیت خود را ثابت کند. به گزارش«صدای…

تاریخ انتشار: شنبه ، 5 بهمن 1398 - 10:24

صدای استان : امام جمعه موقت بوشهر گفت: کمترین تاثیری که ارائه برخی مستندات در خصوص داوطلبان دارد این است که صلاحیت مالی، اخلاقی و دینی افراد محرز نشود و شورای نگهبان در این شرایط کمترین کاری که می‌تواند انجام دهد عدم احراز است و فرد فرصت دارد صلاحیت خود را ثابت کند.

به گزارش«صدای استان» به نقل از ایرنا؛ حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: شورای نگهبان مواردی که در قانون برای صلاحیت افراد مشخص شده باید محرز شود و اگر دراین فاصله با ارائه مواردی شکی به وجود آمد صلاحیت افراد محرز نمی‌شود.

وی ادامه داد: ملاک شورای نگهبان اعتقادهای سیاسی و جناحی نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد رد صلاحیت‌ها از طیف‌های سیاسی مختلفی بوده است.

دشتی در خصوص بررسی صلاحیت‌های داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در این خصوص ۲ دیدگاه وجود دارد شرایطی که در قانون است از جمله تدین، وفاداری به نظام، پذیرش و وفاداری به ولایت فقیه از جمله مواردی است که باید بررسی شود و گروهی مدعی هستند بیشتر کسانی که برای حضور در این عرصه ثبت‌نام  کردند این ویژگی‌ها را دارند مگر اینکه سندی برخلاف این ارائه شود.

خطیب جمعه بوشهر اظهارداشت:حضور پرشور و میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای مهر تائیدی بر جمهوریت و پایبندی آنان به نظام جمهوری اسلامی است.

دشتی گفت: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات بیانگر قبول داشتن نظام از سوی مردم و موجب حفظ، تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان و خواص مساله حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای را به حواشی که در انتخابات به وجود می‌آید از جمله اینکه چه کسی کاندید شده و یا کاندیدای مورد نظر آنها حضور دارد یا خیر وصل نکنند.

دشتی با تاکید براینکه حضور در انتخابات واجب‌ترین واجب‌هاست اضافه کرد: مساله نظام جمهوری اسلامی از اشخاص جداست و اصل حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی باید مورد توجه همه از جمله مسئولان و خواص باشد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: در این شرایط شخصیت‌های شاخص جامعه باید ویژگی‌های فرد اصلح برای انتخاب را در جامعه بازگو کنند تا مردم با بصیرت افراد کارآمد و پایبند به نظام و ولایت فقیه را انتخاب کنند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: حضور قشرهای مختلف مردم در عرصه انتخابات یک واجب شرعی است و پشتوانه‌ای برای تقویت  و استمرار نظام جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از برگزار کنندگان دومین کنگره سرداران و ۲۱۲۱ شهید استان بوشهر گفت: برگزاری این گرامیداشت‌ها موجب تقویت روحیه جهادی مردم می‌شود و با این کار جامعه به خصوص جوانان با قهرمانان سرزمین خود که برای حفظ نظام و کشور از تجاوز دشمن از جان خود گذشتند آشنا کرد.

دشتی اضافه کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب تنها نباید به برگزاری این کنگره‌ها اکتفا کرد بلکه باید با استفاده از کارهای مختلف فرهنگی و هنری نام و یاد شهیدان را در جامعه حفظ کرد.

وی یادآور شد: همه ما و خانواده شهیدان بعنوان وارثان آنها در حفظ نام و یاد شهیدان مسئول هستیم و برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌ها و کارهای مختلف فرهنگی و اجتماعی با این هدف باید در جامعه استمرار داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین با اشاره به ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه (س) نماد دفاع از ولایت و ولایت‌مداری است که باید این خصوصیات آن حضور در جامعه به خوبی تبیین شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا