جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25799
تعداد نظرات: ۰

وی در ارتباط با پژوهش هایی که در این زمینه باید صورت بگیرد نیز گفت: پژوهشگران زیست محیطی و حوزه بهداشت و درمان باید پژوهش های کلان و کاربردی در این حوزه انجام دهند تا بتوانیم مقابله لازم را با این بیماری انجام دهیم.     « صدای استان »؛ دکتر مهرزاد بحتویی متخصص داخلی…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 2 بهمن 1398 - 12:03

وی در ارتباط با پژوهش هایی که در این زمینه باید صورت بگیرد نیز گفت: پژوهشگران زیست محیطی و حوزه بهداشت و درمان باید پژوهش های کلان و کاربردی در این حوزه انجام دهند تا بتوانیم مقابله لازم را با این بیماری انجام دهیم.

 

 

« صدای استان »؛ دکتر مهرزاد بحتویی متخصص داخلی و فوق تخصص آسم و آلرژی در گفت‌وگو با صدای استان در ارتباط با بیماری‌های ناشی از آلایندگی‌های زیست محیطی اظهار داشت: آلاینده‌های زیست محیطی در شهرستان عسلویه‌ و کنگان از عوامل مهم بیماری‌های تنفسی در استان بوشهر به شمار می‌روند و در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران تنفسی در استان هستیم.

 

 

 

وی یادآور شد: ریزگردها از عوامل مهم ایجاد بیماری‌های تنفسی هستند و در سال‌های اخیر به دلیل افزایش میزان ریزگردها در نقاط مختلف استان، شاهد افزایش بیماران تنفسی در این استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان تعداد بیماران به مراتب از نقاط دیگر بیشتر است یادآور شد: مردم عادی در این منطقه از بیماری‌های تنفسی شکایت زیادی می‌کنند که عامل اصلی آن آلاینده های زیست محیطی است.

این فوق‌تخصص آسم و آلرژی ادامه داد: موقعی که بحث آلودگی هوا مطرح می‌شود، بیمارانی که دارای ناراحتی مزمن قلبی هستند حتی الامکان نباید در فضای آزاد به سر ببرند به ویژه در مواقع خاصی از سال که میزان ریزگردها و آلاینده‌های گازی و نفتی افزایش می‌یابد باید مراعات کنند.

 

 

وی در ارتباط با پژوهش هایی که در این زمینه باید صورت بگیرد نیز گفت: پژوهشگران زیست محیطی و حوزه بهداشت و درمان باید پژوهش های کلان و کاربردی در این حوزه انجام دهند تا بتوانیم مقابله لازم را با این بیماری انجام دهیم.

دکتر بحتویی بر لزوم توجه مسئولان به کاهش فلرهای گازی برای مقابله با بیماری‌های تنفسی تاکید کرد.

این فوق تخصص همچنین در ارتباط با شیوه‌های جدید طب از قبیل طب سوزنی، طب سنتی، طب اسلامی و طب گیاهی و زالو درمانی یادآور شد: از مردم شریف استان می‌خواهم تنها از طریق مجاری مورد تایید وزارت بهداشت و کسانی که مجوز دارند خود را درمان کنند و به مراکزی که مجوز لازم را ندارند مراجعه نکنند.

 

 

دکتر بحتویی با هشدار نسبت به مراکز غیرمجاز درمانی در طب مکمل افزود: برخی از مراکز فاقد مجوز از موقعیت خود سوء استفاده کرده و بدون مجوز به درمان و تجویز دارو اقدام می‌کنند که مردم باید هوشیار باشند و تنها به مراکز مجاز مراجعه کنند.

 

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا