جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25777
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : سامانه بارشی که هواشناسی نوید آمدنش را از اواخر وقت فردا داده، رگبار باران، وزش باد شدید، مواج شدن خلیج فارس و کاهش دما را با خود به همراه دارد.   به گزارش «صدای استان»؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 30 دی 1398 - 14:13

صدای استان : سامانه بارشی که هواشناسی نوید آمدنش را از اواخر وقت فردا داده، رگبار باران، وزش باد شدید، مواج شدن خلیج فارس و کاهش دما را با خود به همراه دارد.

 

به گزارش «صدای استان»؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد با فعالیت سامانه بارشی، از اواخر وقت فردا (سه شنبه اول بهمن) و چهارشنبه و پنج شنبه (دوم و سوم بهمن) ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان و بر روی دریا افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی افزود: این ناپایداری‌ها به صورت وزش باد شدید، بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق، ریزش تگرگ و کاهش دما تا جمعه وجود خواهد داشت.

او ادامه داد: از اواخر وقت سه شنبه تا ابتدای جمعه، شاهد وزش باد‌های شدید و افزایش ارتفاع موج دریا خواهیم بود و باید از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری در این مدت خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: چهارشنبه و پنجشنبه، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق در استان و بر روی دریا رخ می‌دهد و احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

مساعدی گفت: به سبب بارش باران و آبگرفتگی معابر عمومی و با توجه به بارش قابل ملاحظه در مناطق بالادستی استان و سیلابی شدن مسیل‌ها، باید اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلال در تردد‌های شهری و بین شهری انجام گیرد.

او همچنین با اشاره به کاهش دما از چهارشنبه تا جمعه، افزود: با توجه به کاهش دما و همچنین احتمال ریزش تگرگ، تمهیدات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در همین حال به این نکته نیز اشاره کرد که امروز دمای هوا در مناطق مختلف استان سه تا پنج درجه کم شده است و صبح امروز جم با ۶.۷ درجه سانتیگراد کمترین دما را در میان ایستگاه‌های هواشناسی داشته است.

مساعدی با اشاره به فعالیت نخستین سامانه بارشی این هفته که شنبه و یکشنبه در استان فعال بود، گفت: تا صبح امروز در گناوه ۱۵.۸، بوشهر ۱۰.۸، خارگ ۸.۶، برازجان ۶.۶، دیر ۶، دیلم ۳.۷ و جم ۰.۶ میلیمتر باران بارید.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا