پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25771
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دانشجویان فنی و حرفه‌ای بوشهر با معضل بیکاری روبرو نیستند. به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ اکبر منصوری نسب در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 30 دی 1398 - 14:10

صدای استان : رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دانشجویان فنی و حرفه‌ای بوشهر با معضل بیکاری روبرو نیستند.

به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ اکبر منصوری نسب در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای ایجاد و گسترش شرکت‌های تعاونی و همفکری و همکاری‌های آموزشی منعقد شد.

https://media.mehrnews.com/d/2020/01/20/3/3355780.jpg

وی اضافه کرد: هدف از این تفاهم نامه توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برطرف کردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: با توانمند ساختن دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان بسترهای اشتغال مولد را برای آنان فراهم کرد.

منصوری نسب، با اشاره به رشته‌های دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای الزهرا (س) و امام خامنه ای با ۲۳ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و تعامل و نگاه به جوانان، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای در کشور، رسالت اصلی آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی برعهده داشته و نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: حدود ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند و شغل اصلی آنان اشتغال و کارآفرینی است.

وی، بیان کرد: کارگروهی با تشکیل تعاونی‌های دانشجویی در راستای اشتغال یکی از مهم‌ترین بندهای این تفاهم نامه است که تسهیلات ویژه‌ای برای تحقق تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است و در آغاز نیم سال دوم کارشناسان تعاون برای تبیین و معرفی آن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر کارگاه‌ها ویژه‌ای تشکیل می‌دهند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا