جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25747
تعداد نظرات: ۰

صدای استان :بالگرد اورژانس بوشهر در یک روز سه بار برای نجات بیماران به پرواز در آمد. به گزارش«صدای استان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون عملیات سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: بالگرد اورژانس ساعت ۷ صبح دیروز (شنبه ۲۸ دی) در هوای سرد و مه گرفته در اولین مأموریت خود، مادر باردار…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 30 دی 1398 - 10:54

صدای استان :بالگرد اورژانس بوشهر در یک روز سه بار برای نجات بیماران به پرواز در آمد.

به گزارش«صدای استان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون عملیات سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: بالگرد اورژانس ساعت ۷ صبح دیروز (شنبه ۲۸ دی) در هوای سرد و مه گرفته در اولین مأموریت خود، مادر باردار را از درمانگاه کلمه در دشتستان به بوشهر انتقال داد.

علیرضا پور شمس افزود: در پرواز دوم، ساعت ۱۲، خانم جوانی با مشکل مسمومیت حاد از تنگ ارم دشتستان به بوشهر منتقل شد و ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه بیمار سکته قلبی  از خارگ به بوشهر انتقال یافت.

او ادامه داد: در این مأموریت‌ها گروه پروازی شامل کاپیتان رحیمی و کاپیتان بهادری و گروه پزشکی شامل خدا رحم نوید کیا و مهران عباسی بودند.

معاون عملیات سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر با قدردانی از نیروهای درمان و حراست بیمارستان‌های سلمان فارسی و شهدای خلیج‌فارس بوشهر برای نجات جان بیماران اورژانسی، به خصوص بیماران سکته قلبی و مغزی بیان کرد: در موارد سکته حاد قلبی و مغزی که کد ۲۴۷ و ۷۲۴ فعال می‌شود بدون درنگ امداد هوایی فعال‌ می‌شود تا زیر دو ساعت بیمار به مرکز درمانی پیشرفته انتقال یابد.

پور شمس بابیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون کد ۲۴۷ در استان راه‌اندازی شده، تأکید کرد: به دنبال گسترش این طرح‌ها در اورژانس هستیم.

او گفت: به طور معمول بیمارانی که به وسیله اورژانس وارد مراکز درمانی می‌شوند با سرعت بالاتری از خدمات در بیمارستان بهره‌مند می‌شوند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا