پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25743
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آیین‌های سوگواری حضرت فاطمه (س) نباید به فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تبدیل شود. به گزارش« صدای استان » به نقل از ایرنا؛مجید خورشیدی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های دینی افزود: ساحت مراسم‌ عرض ارادت به اهل…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 30 دی 1398 - 10:39

صدای استان : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: آیین‌های سوگواری حضرت فاطمه (س) نباید به فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی تبدیل شود.

به گزارش« صدای استان » به نقل از ایرنا؛مجید خورشیدی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های دینی افزود: ساحت مراسم‌ عرض ارادت به اهل بیت (ع) بالاتر از این است که این آیینها را به مطالب دون شان این بزرگواران آلوده و تبدیل به برنامه تبلیغاتی کنیم.

وی بیان کرد: بحث‌های تبلیغات انتخاباتی به‌هیچ عنوان درهیچ مراسم مذهبی نباید بیان شود زیرا شان این مراسم‌ اجل از این مسائل است.

خورشیدی با تاکید بر اهمیت پرداختن به امر مشارکت و حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات اضافه کرد: مسائل سیاسی دون نیست و اجل است اما شان مراسم مذهبی اجل آنها است که از آنها برای یک شخص و گروه خاصی استفاده تبلیغاتی شود.

وی با اشاره به حضور مبلغان غیر بومی در استان بوشهر به مناسبت ایام فاطمیه گفت: اداره‌های تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه مبلغانی که از استان‌های دیگر حضور می‌یابند را نسبت به چند موضوع از جمله تنوع جمعیتی موجود در این استان توجیه کنند.

خورشیدی ادامه داد: مبلغان باید بدانند به دلیل تنوع جمعیتی موجود در استان مساله‌ای بیان نکنند که شیرینی عرض ارادت به ساحت قدسی اهل بیت (ع) سبب تلخی با تفرقه همراه شود و حوادث تلخی که در سال‌های گذشته به صورت نادر در برخی از استان‌ها رخ داد، شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با دهه مبارک فجر باید شان این روزها بویژه در برگزاری مراسم و تبلیغات محیطی نگه داشته شود.

خورشیدی بیان کرد: مراقب باشیم درایام فاطمیه در اثر سهوی با مساله‌ای روبرو نشویم که شان این روزها به‌دست خودمان با یک سهوی در نظر گرفته نشود.

وی ادامه داد: با توجه به تقارن چهلم سردار قاسم سلیمانی با پایان دهه فاطمیه قشرهای مختلف مراسم‌ خاص خود را برگزار کنند.

خورشیدی گفت: جنبه مردمی مراسم‌ باید رعایت شود زیرا همواره ماندگاری این برنامه‌ها در مدت ۱۴ قرن گذشته به واسطه مردمی بودن آنها بوده‌است.

وی ادامه داد: در کنار مردمی بودن آئین‌های سوگواری ایام فاطمیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام تبلیغات محیطی و برگزاری عزاداری‌های اقشاری توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت فاطمه (س)  انسان کامل و بضعه الرسول و کفو امیر هستند که نتوانستیم این شخصیت بزرگ را به جامعه معرفی کنیم و هرآنچه مردم از این بانوی بزرگوار می‌دانند مربوط به بعد از رحلت پیامبر (ص) است و در قبل از آن جامعه هیچ اطلاعی از ایشان ندارند و نمی‌توانند از این اسوه استفاه کنند.

وی تاکید کرد: مبلغان باید به همه ابعاد اسوه‌ها توجه و نسبت به معرفی آنها به جامعه اقدام کنند.

خورشیدی اضافه کرد: مادران، زنان، دختران و همه قشرهای جامعه به آشنایی با ابعاد وجودی و شریف این بزرگواران نیاز دارند زیرا اینها تنها برای یک روز و یک حادثه خاص اسوه نبودند.

وی ادامه داد: به نظرم اینقدر اسناد در دست داریم که بتوانیم آنها را به جامعه معرفی کنیم.

خورشیدی گفت: دستگاه‌های امنیتی و نظامی درباره تامین نظم وامنیت و دستگاه‌های مسئول خدمات زیرساختی، بهداشتی و خدمات ایمنی این مراسم‌ اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ایام فاطمیه دوم از هشت بهمن ماه آغاز می‌شود که در این ارتباط ۷۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی اضافه کرد: از این شمار مبلغ ۳۰ نفر غیر بومی و از استان‌های دیگر به استان بوشهر اعزام شدند.

وی بیان کرد: پاسداشت شهادت سردار شهید سلیمانی، ترویج روحیه ایثار و شجاعت در جامعه، استقامت در مقابل استکبار جهانی، ترویج معارف فاطمی و پاسداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیات‌های مذهبی استان بوشهرگفت: ساماندهی دسته‌های عزاداری، اجتماعی فاطمی در میدان‌های اصلی شهرها، بیان آموزه‌های اخلاقی، فضاسازی محیطی با عنوان انقلاب فاطمی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی از جمله برنامه‌های هیات‌های مذهبی استان است.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: تجمع عزاداران فاطمی، نواختن زنگ فاطمی در مدرسه‌های متوسطه دخترانه، شب شعر فاطمی، برگزاری همایش مادرانه از جمله دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا