جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25510
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : جمی‌ها بیشترین سهم را از بارندگی‌های اخیر داشته‌اند و تا صبح امروز ۶۶.۶ میلیمتر باران در این شهر باریده است. به گزارش « صدای استان »؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا ساعت ۹:۳۰ امروز در جم ۶۶/۶، کنگان ۲۶، بردخون ۲۱، دیر ۱۹/۲،…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 16 دی 1398 - 12:42

صدای استان : جمی‌ها بیشترین سهم را از بارندگی‌های اخیر داشته‌اند و تا صبح امروز ۶۶.۶ میلیمتر باران در این شهر باریده است.

به گزارش « صدای استان »؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا ساعت ۹:۳۰ امروز در جم ۶۶/۶، کنگان ۲۶، بردخون ۲۱، دیر ۱۹/۲، عسلویه ۱۷/۴، اهرم ۱۶/۷، برازجان ۹/۲، گناوه ۷/۶، بوشهر دریایی ۶/۶، بندر ریگ ۶/۲، بوشهر فرودگاهی ۴/۸، دیلم ۱/۷ و خارگ ۱/۳ میلیمتر باران باریده است.

زهرا راستگو افزود: در نیمه جنوبی استان تا اواخر امروز بارش باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز و فردا  احتمال کاهش محسوس دما، وقوع پدیده مه صبحگاهی و شامگاهی در برخی نقاط استان و کاهش موقت دید وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به تداوم وزش جریانات شمالی و افزایش نسبی سرعت وزش باد روی دریا، سواحل استان به ویژه سواحل جنوبی و مرکزی استان مواج و متلاطم خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: سه شنبه به طور موقت وضعیت جوی و دریایی آرامی برقرار خواهد بود، اما از ظهر چهارشنبه به تدریج با ورود یک سامانه بارشی به استان ناپایداری‌ها افزایش می‌یابد و ضمن افزایش ابر و باد و تلاطم دریا به ویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان، انتظار داریم پنجشنبه آسمان استان ابری و بارانی باشد و دریا نیز به سبب وزش تندباد مواج و متلاطم باشد.

او با اشاره به پیش بینی وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، گفت: جهت وزش باد در این مدت، بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی دریا و فراساحل جنوبی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد:  ارتفاع موج دریا نیز در این مدت، در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو بیان کرد: فردا در بندر بوشهر مد اول دریا ساعت ۰۳:۱۷ بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۲۴ و مد دوم ساعت ۱۶:۱۹ رخ می‌دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا