جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25421
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون امور عمرانی استان بوشهر با تاکید بر اینکه این استان باید تبدیل به معبر ورودی گردشگران خارجی کشور شود، گفت: موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس در بوشهر افتتاح می‌شود. به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ مهرداد ستوده عصر چهارشنبه در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت:…

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 11 دی 1398 - 12:29

صدای استان : معاون امور عمرانی استان بوشهر با تاکید بر اینکه این استان باید تبدیل به معبر ورودی گردشگران خارجی کشور شود، گفت: موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس در بوشهر افتتاح می‌شود.

به گزارش «صدای استان» به نقل از مهر؛ مهرداد ستوده عصر چهارشنبه در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: پروژه‌های گردشگری در سه شهر بوشهر، گناوه و کنگان هدف‌گذاری، تدوین و عملیاتی شد.

استان بوشهر باید تبدیل به معبر ورودی گردشگران خارجی کشور شود

وی تصریح کرد: در راستای طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ دو کمپ عشایری در عرصه گردشگری موردتوجه قرار گرفت و ۴۸ بوم‌گردی روستایی افتتاح شد و در امسال روستاهای مستعد دیگری هدف این پروژه قرار خواهند گرفت.

ستوده اضافه کرد: در جذب گردشگر خارجی سال قبل تلاش‌های مؤثری شده که اجرای پروژه‌های گردشگری ضمن رونق شهرها و روستاها مستقیم بر معیشت جامعه هدف تأثیرگذار خواهد بود.

معاون امور عمرانی استان بوشهر با بیان اینکه باید استان بوشهر معبر ورودی گردشگران خارجی کشور شود گفت: ما باید در حوزه گردشگری با انجام پروژه‌های زیرساختی به نقطه‌ای برسیم که استان بوشهر معبر ورودی گردشگران خارجی کشور شود.

وی بیان کرد: اعتقادداریم همان‌طور که در صنعت نفت و گاز و هسته‌ای توانستیم برای کشور به‌عنوان ظرفیت ملی و بین‌المللی ظاهر شویم قطعاً در صنعت توریسم هم می‌توانیم در سطح ملی و بین‌المللی برای کشور مایه افتخار و منبع درآمد پایدار باشد.

ستوده با بیان اینکه نقشه راه عمرانی استان بوشهر از سال ۱۳۹۷ تدوین شد اظهار داشت: در تدوین این نقشه تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود چراکه پروژه‌هایی که سال‌ها در شهرها و روستاها نیمه‌تمام مانده بود سبب یاس و ناامیدی مردم شده بود که تکمیل این پروژه‌ها در اولویت قرار گرفت.

محدودیت‌ مالی سبب توقف پروژه‌های عمرانی نشد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه محدودیت‌های منابع مالی سبب توقف پروژه‌های عمرانی نشده است افزود: در شرایط سخت به ثمر رساندن پروژه‌ها هنر مدیریتی است که این مهم در دستور کار مدیریت استان قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: طرح‌های ورزشی، آب‌رسانی، سدسازی، درمانی، فرهنگی و راه‌سازی همچون پل خور گناوه، سد ارغون، سد اخند، جاده بنود به ساحل، جاده لاور به دشت پلنگ، جاده نخیلات آبپخش، فاز اول دانشکده دندانپزشکی بوشهر، پارک لیان بوشهر، مجتمع فرهنگی ریز و ده‌ها پروژه دیگر از جمله پروژه‌هایی است که برای افتتاح در دهه فجر هدف‌گذاری شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پروژه بیمارستان اورژانس هسته‌ای بوشهر در کمتر از ۲ سال پیش شروع و روند اجرایی مطلوبی دارد در هفته دولت سال آینده با تجهیزات کامل و نیروی انسانی موردنیاز افتتاح می‌شود.

ستوده از افتتاح پروژه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر بااعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ظرفیت شیرین سازی و تولید آب شرب استان از آب دریا تا پایان دولت به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مجوزهای این آب‌شیرین‌کن‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر در حوزه شهری و روستایی صادر و اجرایی شده است که بخشی از آن‌ها امسال و بخشی هم‌سال آینده وارد مدار بهره‌برداری شده و پایداری نسبی در تأمین آب آشامیدنی در استان حاکم می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اجرای پروژه‌های عمران شهری و روستایی را مورداشاره قرارداد و خاطرنشان کرد: با کنترل هزینه کرد منابع در اختیار شهرداری‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان و ۸۰ میلیارد تومان در حوزه دهیاری‌ها سال قبل و در هفته دولت امسال در روستاها ۷۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا