جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25375
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : بوشهر که با سخت‌ترین شرایط ممکن راهی لیگ برتر شده بود، پر از غم و غصه است. غصه‎‌هایی که نمی‌توان آن را نشنید و از کنارش بی‌تفاوت گذشت. این تیم، تمام عشق مردم بوشهر است، اما حالا که به لیگ برتر آمده روز‌های تلخی را سپری می‌کند. به گزارش «صدای استان»؛ شاهین…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 8 دی 1398 - 12:14

صدای استان : بوشهر که با سخت‌ترین شرایط ممکن راهی لیگ برتر شده بود، پر از غم و غصه است. غصه‎‌هایی که نمی‌توان آن را نشنید و از کنارش بی‌تفاوت گذشت. این تیم، تمام عشق مردم بوشهر است، اما حالا که به لیگ برتر آمده روز‌های تلخی را سپری می‌کند.

به گزارش «صدای استان»؛ شاهین تا به حال ۱۶ بازی انجام داده که بدون حتی یک پیروزی به پایان رسیده است. حاصل کارشان ۶ تساوی و ۱۰ شکست بوده و در ۱۴۴۰ دقیقه‌ای که از لیگ نوزدهم سپری کردیم، نتوانستند لیاقت‌شان را ثابت کنند.

آنها ۳۳ گل خورده در پرونده می‌بینند که میانگین تقریبی بیش از ۲ گل در هر بازی را ثبت می‌کند. به معنای دیگر، تیم شاهین بوشهر در هر ۴۳.۶ دقیقه یک گل دریافت کرده که آمار خوبی برای این تیم نیست.

این تیم فقط ۸ بار موفق به باز کردن دروازه رقبای خود شده‌ و هر ۱۸۰ دقیقه یک بار به گل رسید. مدیران باشگاه سه بار سرمربی خود را تغییر داده‌اند و هرگز به پیروزی نرسیدند. این بخشی از قصه دردناک شاهین است.

بخش دیگر آن را از زبان عبدالله ویسی سرمربی این تیم بخوانید: «ابتدای فصل به مسئولان باشگاه گفتم اگر می‌خواهید بالا باشید و جزو ۵ تیم اول جدول جای بگیرید یا حتی برای سهمیه آسیایی بجنگید باید ۲۳ میلیارد هزینه کنید. اگر میانه‌های جدول را می‌خواهید، نیاز به بودجه ۱۷ میلیاردی داریم، اما آنها گفتند در نهایت ۱۳ میلیارد می‌توانیم پول بدهیم. البته هنگام عقد قراردادها، ۳ میلیارد دیگر هم کاهش یافت و به ۱۰ میلیارد تومان و شاید هم کمتر از آن رسید. به هر حال در حد توان خودمان تیم را بستیم، اما مشکلات دیگری هم داشتیم.»

او اضافه کرد: «ما دو لیست متفاوت برای جذب بازیکن به باشگاه دادیم که از لیست اول و دوم، هیچ‌کس به شاهین نیامد. رفتیم سراغ لیست سوم‌مان، اما یکسری بودند که از ما درخواست‌های عجیبی داشتند. البته در آن زمان، نه رختکن داشتیم، نه زمین تمرین درست و حسابی، هر روز یک‌جا بودیم. زمین چمن ما خط کشی هم نداشت و گرما و شرجی بودن هوا، بدن بازیکنان را دچار افت کرد. با این حال سوختیم و ساختیم، اما اتفاقات به نفع ما نبود. کارشکنی‌ها را شروع کردند و من هم دیگر گفتم نمی‌توانم کار را ادامه بدهم. به آنها گفتم شاید بیش از این باشم، همه ما متضرر شویم و برگشتم.»

مهرداد کریمیان مربی بعدی تیم گلایه‌های زیادی داشت، اما او هم ماند و سپس سرمربی بعدی آمد. میشو کریستیچوویچ هنوز با شاهین به دستاورد خارق‌العاده‌ای نرسیده و اگر مقابل تراکتور در تبریز یک امتیاز را به چنگ آورد، شاید بخشی از این موفقیت به دلیل وضعیت پیچیده در باشگاه تبریزی بود.

به هر حال شاهین زمان زیادی در اختیار ندارد. تنها ۱۴ بازی باقی‌مانده و هنوز فرصت برای ایجاد تغییرات در روند نتیجه‌‎گیری تیم وجود دارد. میشو یا مربیان دیگر اگر ابزار کافی نداشته باشند، قطعا نمی‌توانند این بحران را مدیریت کنند. شاهین به عنوان یک تیم مردمی و پرطرفدار باید در لیگ بماند، اما با این شرایط، کسی امیدوار نیست که بتواند به راهش ادامه بدهد.

اگر شاهین به دسته پایین‌تر برود، دوباره سال‌ها طول می‌کشد که این تیم را در لیگ برتر ببینیم. امروز، زمانی برای کمک به این تیم وجود دارد؛ امروز را نباید از دست داد.


برچسب ها: #شاهین بوشهر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا