جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کد خبر: 25343
تعداد نظرات: ۰

صدای استان :  معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با هماهنگی‌هایی که با سفارت ایران در دوحه قطر صورت گرفته تبلیغات میدانی طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ از اواخر سال ۲۰۲۰ با همکاری شهرداری دوحه آغاز خواهد شد. به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛ مهرداد ستوده جمعه شب در بازدید از دهمین نمایشگاه سراسر…

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 دی 1398 - 10:18

صدای استان :  معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با هماهنگی‌هایی که با سفارت ایران در دوحه قطر صورت گرفته تبلیغات میدانی طرح بوشهر توریسم ۲۰۲۲ از اواخر سال ۲۰۲۰ با همکاری شهرداری دوحه آغاز خواهد شد.

به گزارش «صدای استان» به نقل از ایرنا؛ مهرداد ستوده جمعه شب در بازدید از دهمین نمایشگاه سراسر صنایع دستی استان بوشهر افزود: همچنین هماهنگی‌ لازم از هفته‌های آینده با اپراتورها و آژانس های مطرح کشوری برای  تشویق آنها انجام می شود تا از مناطق هدف گردشگری استان دیدن و این مناطق را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهند.

وی بیان کرد: در این راستا خوشحالیم که با راهبری استاندار و سایر مدیران، بوشهر را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

ستوده ادامه داد: امروز بوشهر با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی و طبیعت زیبا و بکر خود یکی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی بوده و چشم انداز تبدیل آن به مقصد گردشگری خارجی نیز ترسیم شده است.

وی عنوان کرد: برای حرکت به سمت توسعه پایدار، اشتغال، درآمد پایدار و کمتر کردن نرخ بیکاری راهی جز روآوردن به حمایت از شرکت های دانش بنیان و بویژه صنعت توریسم که در کشور نوپا و در استان جوان است نداریم.

ستوده یادآور شد: استان بوشهر در این زمینه رشد خوبی داشته تا جایی که وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  نیز این مهم را تایید کردند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: با این وجود امیدواریم درسال ۲۰۲۲ ثمره و نتیجه تلاش همه مدیران و بویژه فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی را ببینیم و ادعا کنیم که میزان قابل توجهی از مایحتاج و درآمد مردم از صنعت توریسم بدست می آید.

ستوده یادآورشد: از سال ۹۷ پروژه بوشهر توریسم ۲۰۲۲ در آئینی با حضور وزیر کشور در این استان کلید زده شد.

وی بیان کرد: حوزه عمرانی نیز سعی کرده نقشه راه عمرانی استان را بر اساس رونق گردشگری تنظیم و متنفذ شود و  در این راستا زیرساخت‌هایی با نگاه گردشگری در شهرها، روستاها، مناطق عشایری و همچنین مناطق دریایی هدف طرح بوشهر توریسم تنظیم و پیگیری می شود که انتظار داریم پروژه‎ها در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در سفر اسفندماه سال گذشته رئیس جمهوری به این استان ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار خاص روستاهای پروژه بوشهر توریسم بوده که هفته قبل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به بنیاد مسکن ابلاغ شد.

وی ادامه داد: پیش بینی شده تا پروژه‌ها گردشگری در روستاها با همفکری و مشارکت دهیاران و  با محوریت دفتر روستایی تنظیم و برآورد شده تا درهفته دولت آینده مورد بهره‏ برداری قرار گیرند.

ستوده اظهارداشت: بعد از گذشته یکسال از شروع پروژه تعداد اقامتگاه‎های بوم گردی از صفر به ۴۸ رسیده و در بحث هتلینک هتل پنج ستاره کنگان امسال افتتاح و هتل پنج ستاره بوشهر نیز با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی گفت: با این تفکر و ذهنیت دهیاران، شهرداران، مسئولان استان و مردم بخوبی جهت دهی شدند تا خواسته اصلی آنها قرار گرفتن در مناطق هدف بوشهر توریسم باشد.

ستوده اظهار کرد: چشم انداز ۲۰۲۲ ما را به این سمت حرکت می دهد که در این سال زیرساخت‌ها برای پذیرش گردشگران خارجی جام جهانی فوتبال قطر در این سال آماده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا