شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 25339
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: سرمربی ایرانجوان بوشهر گفت: هفت الی هشت بازیکن قصد جدایی دارند. ۱۷ بازیکن در لیست نیم فصل دوم قرار دارند. مهدی قنبری سرمربی ایرانجوان بوشهر که با این تیم توانست نتایج خوبی در نیم فصل اول لیگ دسته دوم کشور گرفت. در گفتگو با ورزش بوشهر شرکت کرد. آقای مهدی بفرمائید عملکرد تیم…

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 دی 1398 - 10:13

صدای استان: سرمربی ایرانجوان بوشهر گفت: هفت الی هشت بازیکن قصد جدایی دارند. ۱۷ بازیکن در لیست نیم فصل دوم قرار دارند.

مهدی قنبری سرمربی ایرانجوان بوشهر که با این تیم توانست نتایج خوبی در نیم فصل اول لیگ دسته دوم کشور گرفت. در گفتگو با ورزش بوشهر شرکت کرد.

آقای مهدی بفرمائید عملکرد تیم ایرانجوان بوشهر در نیم فصل اول لیگ دسته دوم کشور چگونه بود؟

خوشبختانه توانستیم نیم فصل خوبی را سپری کنیم. ضمن اینکه کمبودهائی مثل مالی، فنی و نیروی انسانی ما را آزار داد ولی در کل به نظر خودم بچه ها نمره خوبی گرفتند و توانستیم در نیم فصل جز مدعیان بمانیم. امیدوارم این روند همچنان حفظ شود.

از چه منطقه ای از زمین بیشتر اذیت شدید؟

متأسفانه در فوتبال هر آنچه که در زمین بازی دیده می شود، قضاوت می گردد. گاهی وقتها ریشه آن دیده نمی شود. ولی واقعیت این نیست. مسائل فنی،مالی و پشتیبانی اگر بخوبی انجام نشود بازیکن دچار بی انگیزگی می گردد. ما خیلی تلاش می کنیم و وقت می گذاریم که بچه ها مشکلات را در زمین بازی نیاورند. ولی وقتی بازیکن پول شیر خشک بچه اش را ندارد چه می توان کرد!؟ وقتی بازیکن مصدوم می شود و برای ساپورت وی پولی در بساط نیست چه می توان گفت. از لحاظ فنی عرض کنم در خط هافبک تغییرات زیادی داشتیم. بازیکنان این منطقه بیشتر پاسور هستند و دوست دارند صاحب توپ باشند. ولی در لیگ دو بخصوص در زمین حریف، بیشتر باید فیزیکی بازی کرد. این تفاوت ها که مشاهده می کردیم مجبور بودیم تغییرات صورت دهیم. به همین دلیل هماهنگی یکسان نبود. انشالله در نیم فصل دوم درستش می کنیم.

مثل اینکه یکی دو بازیکن قصد رفتن دارند؟

یکی دوتا نیستند، فکر کنم هفت الی هشت بازیکن باشند که چنین قصدی دارند. در بند قرارداد بازیکن لحاظ شده که اگر بازیکن ۵۰ درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت نکرده باشد در نیم فصل می تواند قرارداد خود را یکطرفه فسخ نماید. این دستوری است که فدراسیون فوتبال اعمال کرده است. چند بازیکن ما هم پیشنهادهای خوبی از لیگهای دو و یک دارند. امید داریم مدیریت محترم باشگاه این عزیزان را حفظ نماید. ایرانجوان سالهاست که در نیم فصل دوم دچار مشکل می شود. امید است امسال این مسئله برای ما اتفاق نیافتد.

با این تفاسیر بایستی گزینه های زیادی در نظر داشته باشید؟

از هر دو گروه لیگ دو و لیگ دسته اول کشور نزدیک به ۱۷ بازیکن را لیست گرده ایم. البته در پست های متفاوت و دوست داریم الویت های اول و دوم در لیست مدنظرمان جذب کنیم.

تا پایان نیم فصل چقدر هزینه کرده اید؟

آنچه که من از باشگاه سوال کردم این گونه بود که نزدیک به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.

بازیکنان چند درصد دریافتی داشته اند؟

آنها ۲۰ درصد دریافت کرده اند. الان هم منتظریم ۳۰ درصد دیگری به بازیکنان داده شود.

شما و دیگر دوستان کادرفنی چقدر دریافت کرده اید؟

ما ریالی دریافت نکرده ایم. قرار بود به بازیکنان ۱۵ درصد داده شود ولی با پولی که ما دریافت نکردیم. دریافتی بازیکنان به ۲۰ درصد رسید.

چرا به اتفاق تیم ایرانجوان به شهر بابک(کرمان) نرفتید؟

واقعیتش مشکل کمر دارم و با اتوبوس دچار مشکل جسمانی می شود. مجبور شدم با پرواز به آنجا بروم.

مثل اینکه آقای اقبالی (مدرس فدراسیون فوتبال) در اردوی تیم شما در شهر بابک حضور داشتند؟

ما با آقای اقبالی خیلی صمیمی هستیم. دوست داشتیم از اول فصل کنار ما باشد ولی به دلیل اینکه مشکل مالی داشتیم این مهم تحقق نیافت. البته قرار بود سرهنگ معماری هم کنار تیم ایرانجوان باشد که این مورد هم جور نشد. آقای اقبالی هم به دعوت خودم به آنجا آمد چون دوست داشت بازی ما را از نزدیک تماشا کند. ایشان نتایج ما را دنبال می کند.

نظر ایشان در خصوص عملکرد فنی ایرانجوان چگونه بود؟

از روند تیم رضایت داشت. خیلی بنده را مورد لطف خود قرار داد. با بچه ها هم صحبت کرد. و می گفت فکر نمی کردم تیم شما اینطور فوتبال را بخوبی انجام دهد.

چه شد که تیم رده ششمی را شکست ندادید؟

باید بازی را می بردیم، ما عملکرد خوبی داشتیم. اگر پنالتی ما گل می شد برنده بازی بودیم. ما در آنجا با سه دفاع بازی می کردیم. این جسارت را به بچه ها دادیم که به آن تیم حمله کنند.

چه می شود که تیم ایرانجوان در دو بازی پنالتی از دست می دهد؟

صد درصد بحث روانی دخیل است. امیر رفعتی و حسین قنبری پنالتی زن های اول و دوم ما هستند. این دو در تیم های سابق خود پنالتی زن های اول بودند. در بازی با حفاری اهواز رفعتی تعویض شد و قنبری پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و متأسفانه توپ را به دیرک دروازه حریف کوبید. در شهر بابک یعنی یک روز قبل بازی که داشتیم عرق گیری می کردیم به امیر رفعتی گفتم احتمال دارد در جریان بازی صاحب ضربه پنالتی شویم و تو اکثر توپ هایت را به سمت راست می زنی چه در تیم قبلی ات و چه در ایرانجوان، فردا اگر صاحب پنالتی شدیم مخالف جهت همیشگی بزن. او هم قبول کرد. متأسفانه در جریان بازی پنالتی بدست آمده را به همان سمت همیشگی زد و گل نشد.

جریان حمایت مالی از جانب شورا به کجا رسید؟

خیلی دوست دارم یک روز و در یک جا با آنها رُخ به رُخ هم صحبت شوم. شورای شهر ما فکر می کنند کارمند شهرداری هستند. من می گویم شورای شهر کارمند شهرداری نیستند. آنها از طرف مردم انتصاب شدند. آنها باید در تصمیمات شهر مشارکت کنند. نمی دانم این مسئله که من می گویم کجایش ناراحت کننده هست. آنها اعلام می کنند که ما به باشگاه ایرانجوان لطف کردیم که ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تصویب کردیم. شما لطفی که با ما کرده اید به شاهین شهرداری هم کرده اید. چرا پولی که از شهرداری بیرون می آید به آن سمت می رود ولی طرف ما نمی آید!؟ شورای شهر بایستی شهرداری را تحت فشار قرار دهد که چطور به شاهین کمک می کنید ولی به ایرانجوان نه!؟

در خصوص آن دلنوشته ات یا خداحافظی چه حرفی دارید؟

همه خودشان را کنار کشیدند. بار مدیریتی و روانی و فشار روی دوش خودم است. حتی جلوی خودم هم بارها گفته شد. والا احساس می کنم بعضی ها با حضور من در ایرانجوان ناراحت هستند. من هم گفتم شاید با رفتن من به تیم کمک مالی شود.

این بعضی ها چه کسانی هستند؟

اعضاء شهرداری و شورای شهر بوشهر. من احساس کردم عدم حضورم بیشتر به تیم کمک می کند. چیزی که گفتم این بود. دوستان گفتند نرو، گفتم دوست ندارم بروم ولی رفتار بعضی ها باعث شد که این کار را انجام دهدم.

گپ پایانی؟

آرزو میکنم اکثر تیم های هم استانی از شاهین گرفته تا پارس جنوبی، شاهین عامری و امدی گناوه در فوتبال موفق باشند و مثل همیشه مردم را شاد کنند. فوتبال یک پدیده است که نشاط اجتماعی لهمراه دارد. مسئولین بایستی همت بیشتری بخرج دهند تا این نشاط بیشتر شود.

مصاحبه: مهدی صالحی زاده


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا